2023. július 5-én jelent meg az App Store-ban a világ számos pontján a Meta legújabb alkalmazása, a Twitter/X riválisának szánt Threads – írja a Verge.
A nyitány igencsak emlékezetesre sikerült, ugyanis egy nap alatt 60 millióan csatlakoztak az új közösségi oldalhoz, 4 nap alatt pedig már 100 milliónál tartott. Ekkor még Elon Musk is retteghetett, augusztusra azonban jelentősen visszaesett a forgalom, és egyes hírek szerint androidos felhasználóinak 80 százalékát elvesztette a platform.
Az EU problémája az volt, hogy regisztrációkor a Threads importálni akarta a meglévő felhasználói adatokat az Instagramból, ami az ír adatvédelmi hatóság szerint olyan adatokat érint, mint az egészségügyi, kereséstörténeti, valamint földrajzi adatok. A Metának ezért a hivatalos európai indulás előtt bizonyítania kellett, hogy minden eljárása megfelel az EU magánszféravédelmi és adatkezelési törvényeinek.
Mi a helyzet egy évvel később?
A Meta jelentése szerint július elején sikerült elérnie a 175 milliós havi felhasználói bázist. Ez az adat azonban csak egy részét meséli el a történetnek: nem véletlen, hogy a Facebookkal, a WhatsApp-pal és az Instagrammal ellentétben a Meta nem közöl innen napi felhasználói adatokat.
Ez azonban nem zavarja Mark Zuckerbergéket, ugyanis egyrészt megengedhetik maguknak, másrészt a vezérigazgató továbbra is tartja, hogy az appnak jelentős esélye van arra, hogy ez legyen a cég következő milliárdos felhasználói bázissal bíró felülete. A jövőben ezért olyan piacokra koncentrálnak majd, ahol úgy gondolják, hogy van lehetőség a terjeszkedésre az X kárára, például Japánban.