Tech

Threads: drasztikusan csökken az új közösségi oldal népszerűsége

Jaap Arriens / NurPhoto via Getty Images
Jaap Arriens / NurPhoto via Getty Images
Kipukkadni látszik az egy hónapja hatalmasra fújt lufi.

A Similarweb piackutató cég szerint androidos felhasználóinak 80 százalékát elvesztette a július 6-án indult Instagram Threads, a Mark Zuckerberg vezette Meta legújabb, a Twittert másoló közösségi oldala.

A bő egy hónapja indult szolgáltatás az első napokban hatalmas sikernek örvendett, mindössze négy nap alatt elérte a 100 millió regisztrált felhasználót, a lelkesedés ugyanakkor tiszavirág életűnek tűnik, hiszen a Similarweb adatai szerint a Threads augusztus 7-én már csak mindössze napi 10,3 millió aktív felhasználóval rendelkezett.

Mindez nem feltétlenül rossz eredmény egy mindössze egy hónapos közösségi oldaltól, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy Európában a szigorúbb jogi környezet miatt hivatalosan továbbra sem elérhető a szolgáltatás, de az jól látható, hogy a Meta újdonsága nem képes megtartani, folyamatos aktivitásra bírni a felhasználókat.

Az USA-ban július 7-én még 2,3 millió aktív felhasználóval büszkélkedhetett a szolgáltatás, egy hónappal később viszont már csak napi 576 ezerrel, és az átlagos 21 percnyi használat is visszaesett mindössze három percre. Összehasonlításképpen: a Twittert napi szinten 100 millióan használják globálisan (csak androidos eszközökön) és a felhasználók átlagosan 25 percet töltenek a szolgáltatással naponta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik