2022 márciusában három országban – Magyarországon, Bulgáriában és Szerbiában – egyszerre indult a Yettel márka, ami a cég közlése szerint szeptemberre már el is érte az előd, a Telenor márkaismertségét. A Yettel Magyarország vezérigazgatója, Peter Gazik szerint a kezdeti dolgozói fluktuáció nyár végére stabilizálódott, a felhasználók száma eközben stabil maradt, sőt néhány ezres növekedést is tapasztaltak az elmúlt egy évben.
A vállalat pénzügyi téren sem panaszkodhat az első évre, ugyanis 211 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 8 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Az inflációs hatások, az energiaárak emelkedése és a kormány által kivetett extraprofitadó azonban ráhatással volt a cég nyereségre: 11 százalékos csökkenés után 42,2 milliárd forint környékén alakult, derült ki a PPF csoport többségi tulajdonában lévő vállalat vezérigazgatójával folytatott háttérbeszélgetésen.
Peter Gazik a sajtó munkatársainak kérdésére a Yettel kisebbségi tulajdonrészét érintő, alig pár hete végrehajtott tranzakció kapcsán — melynek részeként a szolgáltató 25 százaléka visszakerült a magyar államhoz — elmondta, a 4iG és az állam közötti részvénycsere egyáltalán nem befolyásolja a cég működését és stratégiáját. Állítása szerint a tranzakcióról szóló tárgyalásokban nem vettek részt, a továbbiakban viszont nem kívánta kommentálni az állam tulajdonszerzését érintő kérdéseket. A telekommunikációs piac dinamikája kapcsán megjegyezte, a helyzet stabil, jelentős változást csupán az hozott az elmúlt időszakban, hogy a 4iG felvásárolta a Digit.
Zajlik a modernizáció
A Yettel a három nagy magyarországi szolgáltató közül egyedüliként nem kínál vezetékes szolgáltatásokat, ehelyett inkább az OtthonNet és IrodaNet elnevezésű, helyhez kötött vezeték nélküli internet-hozzáférést biztosító (FWA) termékek értékesítésére összpontosítanak. Gazik szerint ezek, illetve a februárban bemutatkozott, megújult Yettel TV is népszerű a felhasználók körében, azonban számokat nem társított ezen megállapításához.
Kiemelte azonban, hogy folyamatosan zajlik az FWA-termékekhez nélkülözhetetlen 5G (C-band) állomások modernizációja, ami mára meghaladja az 510 darabot országszerte. A munkálatokat a szintén a PPF Csoporthoz tartozó CETIN Hungary vállalat végzi, a folyamat pedig az állomások 57 százalékán zajlott le mostanra.
Komoly változást jelentett az európai és a hazai mobilinternetes piacon az is, hogy április végéig ki kell vezetni a nullás díjszabású csomagokat. Ez lényegében annyit tesz, hogy sokaknak megszűnik az adatforgalom-mentes chat, közösségi média, vagy streaming-használat. A szolgáltató korábban jelezte lapunknak, hogy a március 31-ig lezajló intézkedés a Yettel-előfizetők kis részét érinti csak, nagyságrendet azonban eddig nem lehetett tudni. A háttérbeszélgetésen elhangzottak alapján azonban kiderült, az érintett ügyfelek száma 50 és 100 ezer közé tehető.
A nullás díjszabás a vállalat vezetése szerint nem nevezhető modern konstrukciónak, ezeket 10 év elteltével szinte teljesen kiváltották a korlátlan mobilcsomagok. Mint jelezték, a felhasználók körében egyre népszerűbbek a korlátlan adatcsomagok, így ebbe az irányba akarnak menni, és nem kívánnak versenyezni a Vodafone legújabb ajánlatával, melynek részeként átgörgethetjük fel nem használt adatkeretünket a következő hónapra.