Régóta lehet már pletykákat hallani a Netflix reklámos verziójáról, azonban a streamingóriás végre néhány konkrétumot is megosztott az új csomaggal kapcsolatosan. A Basic with Ads, azaz Alapcsomag reklámokkal előfizetés várhatóan november 3-án indul el az Egyesült Államokban és Európa több országában, és havidíja pedig 6,99 dollár (3000 forint) lesz – írja a Gizmodo.
A vállalat közleménye szerint bizonyos filmek és sorozatok nem lesznek elérhetők a csomagban licenckorlátozások miatt. Greg Peters, a Netflix műveleti igazgatója szerint ez a műsorok 5-10 százalékát érinti majd, ennyivel lesz kevesebb a tartalom, mint a reklámmentes csomagokban. A reklámokkal megtámogatott csomag felhasználói továbbá nem tudnak majd letölteni műsorokat a telefonjukra sem.
A reklámok hosszúsága 15 és 30 másodperc között mozog majd, amelyeket a műsorok előtt és közben is bejátszhat a szolgáltató. A vállalat szerint egy órányi tartalomra átlagosan 4-5 perc reklám jut majd. Az első körben, november 3-án 9 órától a következő országokban lesz elérhető a reklámos csomag:
- Ausztrália,
- Brazília,
- Kanada,
- Franciaország,
- Németország,
- Olaszország,
- Japán,
- Korea,
- Mexikó,
- Spanyolország,
- az Egyesült Királyság és
- az Egyesült Államok.
Azt egyelőre nem közölték, Magyarországon mikor jelenik meg a csomag.