Az Egyesült Államokban közelednek a félidős választások, erre reagálva új szabályokat vezet be a TikTok a politikusok, kormánytisztviselők és politikai pártok fiókjaira vonatkozóan. A vállalat közlése szerint az érintett fiókoknak kötelező ellenőrzési folyamaton kell majd átesniük, és korlátozni fogja az érintett szereplők reklámokhoz és más bevételtermelő funkciókhoz való hozzáférését – írja az Engadget.
A platformon korábban a politikusok és más tisztviselők számára az ellenőrzés teljesen opcionális volt. Most azonban elsőként az Egyesült Államokban szigorú szabályozást vezetnek be a politikusok profiljaira, mellyel a vállalat célja, hogy érvényre juttassa a politikai hirdetéseket tiltó szabályzatát.
A vállalat blogbejegyzése szerint a fiókok ellenőrzésével képesek lesz megakadályozni, hogy a politikusok és a politikai pártok hozzáférjenek a platform hirdetési eszközeihez vagy más, bevételt generáló funkciókhoz, például a borravalóhoz (tip). A fiókokat a vállalat művészi, alkotói alapjából történő kifizetésekből és az alkalmazáson belüli vásárlási funkciókból is kizárják. Emellett az amerikai rendszerben igencsak bevett, kampányadományozást hirdető videókat is blokkolja majd az oldal.