A Google a YouTube Premium megjelenése óta folyamatosan próbálja rávenni a felhasználókat, hogy a Premiumra történő előfizetés mellett döntsenek. Ezt kezdetben egy-egy reklám jelezte a videók elején és végén, mára azonban már megszokott lett a két reklám az egyes videók előtt, egy hosszabb formátumnál pedig akár a közbenső hirdetési blokkokon sem lepődünk meg. A YouTube pedig nem lassít, és egyes hírek szerint már az 5 átugorhatatlan reklámos változatot teszteli egyes felhasználóknál, írja a GizChina.
Az elmúlt napokban számos panasz jelent meg a YouTube Free felhasználói részéről a Twitteren a reklámok növekvő száma miatt. Mint írják, egyeseknél 2 helyett már 5 átugorhatatlan hirdetés jelenik meg egyes csatornák esetében. A mostani átlag YouTube-hirdetések 5-30 másodperc között alakulnak, az új elemek hosszáról azonban egyelőre nem tudni. A panaszáradatot már a YouTube csapata sem tudta ignorálni, és hozzászólt egy mérges felhasználó tweetjéhez.
hmm…this may happen with a certain type of ad format called bumper ads, since they’re only up to 6 seconds long. if you’d like, you can send feedback directly from YouTube via the send feedback tool
— TeamYouTube (@TeamYouTube) September 7, 2022
Mint írták, az 5 reklámos verzió csak az úgynevezett „bumper ads” hirdetések esetében fordulhat elő. Ezek maximum hat másodperc hosszúak lehetnek, így a YouTube szerint még ha 5 is van belőlük, akkor sem haladják meg a korábban tapasztalt 30 másodperces határt. Továbbá jelezték: várják a visszajelzéseket a funkcióval kapcsolatosan.
A YouTube-fiókok többségénél még mindig a 2 hirdetés számít megszokottnak, és nyitottak a visszajelzésekre. Ezek együttesen arra utalhatnak, hogy a funkció még csak tesztelés alatt áll, és a Google valószínűleg kivár, míg elegendő számú felhasználói reakció érkezik be.