Tech

Érdekes trükkel próbálja kijátszani a Microsoft a piacfelügyeletet

Hakan Nural / ANADOLU AGENCY via AFP
Hakan Nural / ANADOLU AGENCY via AFP

A Microsoft az év elején jelentette be az iparág eddigi legnagyobb üzletét, az Activision Blizzard felvásárlását. Az üzlet azóta is áll, ugyanis a különböző országok trösztellenes bizottságai folyamatosan vizsgálják, hogy csökkenne-e a piaci verseny az akvizíció hatására. A Microsoft most úgy tűnik, taktikát váltott: az új-zélandi kereskedelmi bizottságnak megküldött levelében közölte, nem ragaszkodik a kiadó egyetlen népszerű játékához sem – írja az Engadget.

Az Activision Blizzard által fejlesztett és kiadott videojátékokban nincs semmi olyan egyedi, ami hátrányosan érintené a rivális PC-s és konzolos forgalmazókat, ha nem jelenne meg a kínálatukban.

– áll a vállalat dokumentumában. A Microsoft tehát úgy véli, az Activision Blizzard legkelendőbb franchise-ainak, például a Call of Duty jogainak birtoklása nem akadályozhatja meg abban a riválisokat, hogy versenyezzenek vele.

Kapcsolódó

A Sony azonban egészen más álláspontot képvisel. A brazil szabályozó hatóságoknak benyújtott beadványában a japán gyártó például olyan alapvető játéknak nevezte a Call of Duty-t, amelynek nincs vetélytársa a piacon. Mint írják, a franchise annyira népszerű, hogy komoly befolyást gyakorolhat a felhasználók konzolvásárlására. Érdekesség, hogy a Sony 2015-ben bejelentette, megállapodást kötött az Activisionnel, melynek értelmében egyes Call of Duty-tartalmak először a PlayStation-konzolokra érkezhetnek meg.

A Microsoft már az üzlet bejelentése után tisztában lehetett azzal, hogy a Call of Duty kiadása komoly tényező lehet az üzlet jóváhagyásakor. Ezért februárban  ígéretet tett arra, hogy a Sony és az Activision között a felvásárlás bejelentése előtt létrejött megállapodások lejárta után is elérhetővé teszi a franchise-t a PlayStation konzolokon.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik