Tech

Így hálózta be a világot egy magyar családi vállalkozás

Getty Images
Getty Images
1988-ban kis családi vállalkozásként kezdett el nyomdai előkészítő rendszerek fejlesztésével, telepítésével és szervizelésével foglalkozni a Jura Trade Kft., amelynek munkáit ma már a világ számos országában ismerik és használják. Barabás Barna, a cég Ügyvezető Igazgatója arról beszélt, vállalkozásuk az emberekre épül, de tudják, a digitalizáció elengedhetetlen része a fejlődésnek. Továbbra is hisznek a személyes találkozás erejében, a XXI. századi technológiáknak köszönhetően viszont már a legmagasabb védettségi szintű anyagokat is biztonságosan lehet eljuttatni a világ egyik végéből a másikba, mindezt gombnyomásra.

Évtizedekkel ezelőtt egy családi tulajdonban lévő magyar vállalkozás Nyugatról szállított Magyarországra olyan eszközöket és megoldásokat, melyek a nyomdai előkészítést digitalizálták. A digitalizáció ekkor még gyerekcipőben járt, de a Jura Trade Kft. vezetői felismerték, hogy óriási potenciál rejlik benne.

Barabás Barna, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, az 1990-es évek elején egy nyomda kereste meg őket azzal a kéréssel, tudnának-e egy olyan applikációt fejleszteni, ami modernizálná, gyorsítaná nemcsak a bankjegy-, hanem a teljes biztonsági nyomtatástervezést. A felkérésre igent mondtak, az alkalmazás pedig akkorát ütött, hogy 1994-ben a nemzetközi piacra is kiléptek vele.

Visszatekintve elmondhatjuk, hogy a digitalizáció már szűk harminc éve is elengedhetetlen része volt a fejlődésnek, ezt ma sem kerüljük el és nem is szeretnénk. Emberekre épül a cégünk, emberközpontú a mentalitásunk, de szem előtt kell tartani nap mint nap, hogyan tudunk a digitálisabb világra még hatékonyabban átváltani

– magyarázta.

Mint fogalmazott, a családi vállalkozás egyszerűen nem indulhatott volna világszerte hódító útjára, ha a digitális megoldásokat nem részesítik előnyben. Ezzel egy időben viszont a piac a személyes kapcsolatokra alapul, még a koronavírus-járvány idején is muszáj megismerni az új ügyfeleket szemtől szemben.

A pandémia idején számukra könnyű volt kommunikálni a különböző telekommunikációs csatornákon a már meglévő partnereikkel, a fejlesztéseket is könnyen át tudták adni ily módon az ügyfeleiknek, amiben nagyban segítette őket, hogy a Vodafone mindenben partner volt. Az új cégekkel való kapcsolatteremtés viszont a találkozók hiányában akadozottabban működött csak.

A személyes kontakt elengedhetetlen ahhoz, hogy megismerjük azt, akivel együtt dolgozunk. Attól a pillanattól kezdve viszont, hogy ez megtörtént, a digitális világ hatalmas segítségünkre van. Például gond nélkül meg lehet oldani azt, hogy ha Franciaországban terveznek egy magas biztonsági szintű terméket, akkor azt Thaiföldön készítik el. Már a legmagasabb védettségi szintű anyagokat is gombnyomásra el lehet juttatni a világ egyik végéből a másikba anélkül, hogy azzal kapcsolatban biztonsági kockázatok merülnének fel. Olyanokat is, amiket korábban az internet közelébe sem engedtek volna

– mutatott rá.

Barabás Barna közölte, azt látják a piacon, hogy az embereket a kényszer rávitte a digitalizációra. Az interneten ma már szinte mindent el lehet intézni, és óriási fejlődésen megy át minden gazdasági szegmens ebben a tekintetben. Ezt igazolja vissza, hogy ahogy náluk, úgy a legtöbb vállalatnál hibrid munkavégzés zajlik, a munka egy részét ugyanis el tudják végezni a munkavállalók irodán kívüli helyszínen is anélkül, hogy a teljesítményük csökkenne.

Mindent összegezve úgy fogalmazott, a szociális kapcsolati rendszert nem lenne jó kitörölni az életből, ugyanakkor a telekommunikációs platformoknak, a digitális eszközöknek hála sokkal egyszerűbb és hatékonyabb minden egyes munkafolyamat.

Szponzorált tartalom

Ha te is szeretnéd a sikerre vinni vállalkozásodat, a Vodafone Digitális Tudásterében hasznos tippeket találsz: www.vodafone.hu/v-hub/tudaster

A cikk a Vodafone támogatásával készült.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik