Amikor a Facebook 2015-ben elérhetővé tette a reakciókat a lájk gomb mellett, sokan nem értették a döntést, de azóta már szinte elképzelhetetlen, hogy a kedvelésen kívül ne reagálhassunk másként a megosztott tartalmakra. Április elején a korábban több alkalommal is hitelesen előrejelző Jane Manchun Wong nevű fejlesztő tette közzé, hogy a járványra reagálva a Facebook elérhetővé tenne egy koronavírusos reakciót is a megszokott fejecskék mellett. Később maga a közösségi cég szóvivője is megerősítette a hírt a Mashable számára, de ennél többet nem árultak el.
Fel is merült rögtön a kérdés: miért akarnának a felhasználók egy koronavírusos gombot? A legvalószínűbbnek tűnő magyarázat az volt, hogy a reakció a szolidaritást jelképezheti. Ezt erősíti meg Alexandru Voica, a Facebook régiós kommunikációs menedzserének Twitter-bejegyzése is, amiben arról ír, hogy a cég elérhetővé teszi a Care névre keresztelt reakciógombot, amivel a felhasználók együttérzésüket, támogatásukat fejezhetik ki mások iránt.
A következő hét folyamán így a közösségi oldal mopbilappjában egy szívet ölelő sárga emoji jelenik meg a megszokott hat reakció mellett, míg a Messenger csevegőben lila szívet is nyomhatunk majd az üzenetek soraira.
We’re launching new Care reactions on @facebookapp and @Messenger as a way for people to share their support with one another during this unprecedented time.
We hope these reactions give people additional ways to show their support during the #COVID19 crisis. pic.twitter.com/HunGyK8KQw
— Alexandru Voica (@alexvoica) April 17, 2020
Az újítás főleg azért meglepő, mert a Facebook két éve közölte, hogy a közösségi oldalon a jövőben nem lesznek átmeneti reakciók – ilyen volt korábban a szivárványszínű zászló a Pride-hónapban, illetve a lila virágocska anyák napján. Ám úgy tűnik, hogy a járvány miatt a közösségi oldal hajlandó felülírni döntéseit. Ezt erősíti tovább az is, hogy pár hete a cég pont arról beszélt, hogy a megváltozott felhasználói viselkedések miatt újragondolja a fejlesztések ütemezését, előtérbe kerülnek például az élő közvítetéssel kapcsolatos újítások, mivel most rengetegen néznek videókat a platformon.