Megjelent a Strategy Analytics elemzése a mobilpiac 2020. februári állásáról, és a közölt adatok szerint a múlt hónapban a Xiaomi lett a harmadik legnagyobb mobilgyártó a világon, maga mögé utasítva a korábban tartósan a második helyen tanyázó, szintén kínai Huaweit. Az első helyen továbbra is a Samsung áll, stabilan őrizve pozícióját, míg a másodikon most – ismét – az Apple található.
Mobileladások februárban:
- Samsung – 18,2 millió
- Apple – 10,2 millió
- Xiaomi – 6,0 millió
- Huawei – 5,5 millió
A koronavírus hatása februárban már egyértelműen megfigyelhető az eladásokon (a kínai piac összeomlott), hiszen tavaly februárhoz képest 39 százalékos visszaesés tapasztalható, de amíg a Samsungnál csak 13 százalékos, a Xiaominál pedig 30 százalékos a csökkenés, addig a Huawei eladásai 70 százalékot zuhantak a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Ebben jelentős szerepe van az új koronavírus miatt kialakult helyzetnek, de a cégre kifejezetten negatívan hat az is, hogy az Egyesült Államok tavalyi szankciói miatt nem használhatják a Google szolgáltatásait. A gyártó utoljára tavaly tavasszal adott ki olyan csúcstelefont, amin elérhető a Google Térkép, a Gmail, a YouTube és maga a Play Áruház, és ez meg is látszik az értékesítési számokon.
A 2019 őszén bejelentett Mate 30 Pro csak az idei év elején érkezett meg Európába, meglehetősen korlátozott keretek között, és bár a cégnek voltak újra kiadott, átnevezett és Google szolgáltatásokkal érkező készülékei, a jelek szerint ezek nem különösebben hatották meg a piacot. A kérdés, hogy a március végén érkező P40 termékcsalád képes lesz-e változtatni a Huawei helyzetén: a P40 és P40 Pro csúcstelefonokon továbbra sem lesznek Google szolgáltatások, de a Mate 30 Próval ellentétben ugyanolyan széles körben elérhetők lesznek, minta tavaly komoly sikereket elkönyvelő P30 mobilok.