1,2 milliárd dollárt hozott a Tinder tavaly a tulajdonos Match Groupnak, amely az olyan társkeresőket is magáénak tudhatja, mint a Hinge, az OkCupid, vagy a Match.com – írja a The Verge. Ezzel a Tinder egyértelműen a Match Group legtöbbet érő terméke.
A randikereső appnak 5,9 millió felhasználója volt 2019 utolsó negyedévében, ami 36 százalékos növekedést jelent az előző évben.
Az 1,2 milliárd nemcsak a reklámbevételekből jött össze, a Tinder több előfizetős lehetőséget is kínál: többek között lehet fizetni azért, hogy valaki annyit húzzon jobbra vagy balra, amennyit szeretne, vagy azért is, hogy a profilját gyakrabban kiemelje a többi közül.
A magas bevételi összeg nem annyira meglepő, sokkal inkább az, hogy az applikáció felhasználóinak száma még mindig növekszik. A Tinder tesz is ezért, igyekszik olyan funkciókkal elérni a Z-generációt is, amelyek egy kicsit interaktívabbak, és nem csak a társkeresésre fókuszálnak: ilyen az interaktív Swipe Night, ahol egy választós játékélmény során tudnak a felhasználók beszélgetésbe elegyedni egymással, de vannak zenei fesztiválos funkciók is.
A Match azon is dolgozik, hogy a portfóliója többi elemét az Egyesült Államokon kívül is népszerűsítse, az OkCupid például Indiába és Törökországba készül betörni.