Tech

A Facebook új appal hódítaná a fiatalokat

A Facebook szép csendben kiadta múlt héten a Whale nevű memekészítő appot, ami egyelőre még csak Kanadában érhető el Androidra és iOS-re. A leírás szerint a Whale segítségével a felhasználó a saját felvételeit kombinálhatja a szolgáltatás könyvtárából elérhető stock fotókkal. Az elkészült művek utána közzétehetők a különböző közösségimédia-platformokon, például az Instagramon, vagy a Facebookon.

A Whale-en a a Facebook új, New Product Experimentation (NPE) csapata dolgozik, amit még év elején állítottak fel kísérleti alkalmazások fejlesztésére. Egyelőre még nem tudni, hogy a szűk körű tesztüzem után mikor válik elérhetővé szélesebb körben is a memekészítő alkalmazás, amivel vélhetően a fiatalabb korosztály tartalomkészítési- és fogyasztási szokásait elégítené ki a közösségi óriás.

A Facebook azóta fordít több erőforrást új kísérleti appok fejlesztésére, hogy a TikTok elképesztő gyorsasággal kezdte el meghódítani a világot. A videós platformon több olyan mém is elkezdett terjedni, amik más közösségi oldalakat is meghódítottak – ezt a trendet próbálhatja meglovagolni a Facebook is. A TikTok lényege, hogy a felhasználók népszerű zeneszámokra, különféle előre elkészített hangfelvételekre tátoghatnak benne, vagy akár duettet énekelhetnek egy barátjukkal, a saját klipjeiket aztán megoszthatják követőikkel, vagy nyilvánosan.

A videós app főleg a Z-generációsok körében népszerű, Zuckerbergék számára pedig az egyik fő kihívás pedig épp a fiatalabb korosztály figyelmének megragadása. A közösségi óriás keltetőjében az Instagram a TikTok legesélyesebb riválisa, és ezt valószínűleg ők is tudják, hiszen mint nemrég hírt adtunk róla: az Instagram is szeretné lemásolni a TikTok fő formátumát, a 15 másodperces tátogós videókat.

(Kiemelt kép: iStock)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik