Minden aktív netező ismerheti azt a jelenséget, amikor egy weboldal használata közben egyszer csak belassul a böngésző. Ennek több oka is lehet, de jellemzően kriptovalutákat bányászó, vagy egyszerűen csak túl sok erőforrást felemésztő hirdetések állnak a háttérben.
A Google ettől a frusztráló helyzettől szeretné megkímélni a Chrome felhasználóit egy új, bekapcsolható szűrővel, aminek célja letiltani a böngészési folyamatot túlságosan lelassító reklámokat – jellemzően azokat, amelyek túl nagyméretű képeket, videókat tartalmaznak.
A keresőóriás az utóbbi évek során egyébként is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a hirdetési céllal elhelyezett bannerek és videók minél kevésbé zavarják a felhasználóikat. Az új megoldás abban különbözik az általános, beépített hirdetésblokkolótól, hogy nem minden reklámot tilt le, csak a problémásakat. Az eltüntetett bannerek helyén eltávolított tartalomra utaló üzenet lesz olvasható, illetve további részletes magyarázatot is olvashat ezzel kapcsolatban a netező.
A Chrome fejlesztőknek szánt verziójában, a Canaryban már ki is próbálható a beállítás. Mivel még erősen fejlesztés alatt áll, jó ideig tarthat, mire élesben is bekerül a Chrome valamelyik jövőbeli stabil verziójába.
(Kiemelt kép: AFP)