Tech

A fiatal lányok kevésbé vágynak az elérhetőségre

A GfK kutatócég legfrissebb felmérése szerint a Z-generációt képviselő nők és lányok jobban belefáradtak a technológiába, mint az eggyel idősebb korcsoport, a nyolcvanas-kilencvenes évek elején született Y-generációs (milleniál) társaik.

A Z-generációsok (az 1998 után születettek) válaszai alapján a korai húszas éveikben járók és náluk is fiatalabbak nagy része alig emlékszik rá, mikor volt utoljára olyan időszak az életében, amikor huzamosabb ideig nem csatlakozott netre. Azonban a milleniálokhoz képest kevésbé érzik szükségét annak, hogy folyamatosan elérhetők legyenek: 66 százalékuk válaszolta, hogy törekszik a folyamatos elérhetőségre, az Y-generációsok 71 százalékával szemben.

Ez a legszorongóbb nemzedék
A Z generáció jobban szorong a kinézete, mint például a karrierje miatt.

A GfK szerint ez a technológiai „fáradtság” jelenségével magyarázható, aminek lényege, hogy a folyton készenlétben lévő generáció tudatosan próbál lazítani a technológiával való kapcsolaton, „besokall”, fárad tőle. Ugyan kevésbé akarják a folyamatos online kapcsolatot, a Z-generációsok 61 százalékának gondot okoz, hogy szünetet tartson, szándékuk ellenére is nehézséget jelent számukra az elszakadás.

A kilencvenes évek végének szülöttei egyben pesszimistábban is gondolkodnak a technológia társadalomra gyakorolt hatásáról. Mindössze 34 százalékuk, azaz egyharmaduk kifejezetten optimista. A legtöbben azért aggódnak, hogy a személyes adataik rossz kezekbe kerülnek, és hogy zaklatás áldozatává válnak, ami jóval nagyobb számban érinti a nőket, mint a férfiakat. Új típusú félelem, hogy a felhasználó képeit felhasználva deepfake pornó szereplőjévé teszi őket egy rosszakarójuk.

(Kiemelt kép: iStock)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik