Az IoT, avagy a dolgok internete, a más eszközökkel kétirányú kommunikációt folytató kütyük világa nem az a téma, amit könnyű fogyaszthatóvá tenni az átlag felhasználók számára. A Bosch marketingeseinek ugyanakkor sikerült megugrani a lécet, mikor az idei CES-re összedobták a Like a Bosch kampányukat, ami egy meglehetősen laza hangvételű és kifejezetten szórakoztató videóval prezentálta, merre halad a világ az IoT-nek köszönhetően. A kissé abszurd reklám működött: a videót már több mint 40 millióan látták az interneten, így bekerült a 2019. évi tíz legnépszerűbb webes reklámfilmje (vírusvideója) közé.
Ha pedig egy üzlet beindul, akkor nincs megállás: Berlinben jelenleg is zajlik az IFA, Európa legnagyobb techexpója, ahová a Bosch az említett videó folytatásával érkezett, megmutatva a konkurenciának, hogyan kell olyan reklámot készíteni, ami még az okosfűtést is képes szórakoztató formában bemutatni.
A cég a fűtési szezonhoz igazítva hozta vissza a Shawn nevű karaktert, aki épp egy utazásról érkezik meg otthonába, ami a hálózatba kapcsolt megoldásoknak köszönhetően előre befűtve várja tulajdonosát. Hősünk a korábban már bevált hip-hop zene ütemére használja az okos fűtésszabályozót, egy telefonos alkalmazáson keresztül állítva be az egyes helyiségek hőmérsékletét – még mielőtt belépne a házba.
Az új reklám apropója pedig az, hogy a német vállalat a 2019-es IFA-n mutatja be a videóban is szereplő EasyControl okos fűtésszabályozó megoldását. A hálózatba kapcsolt technológia azért különleges, mert érzékelők segítségével automatikusan előfűti az otthont, amikor annak közelébe ér a tulajdonos. Az okosszabályozóval kényelmesen vezérelhető az egyes helyiségek hőmérséklete, és a világ bármely pontjáról egyszerűen elvégezhető a fűtés beállítása.