A múlt héten a Spar és a Penny Market is csalók terítékére került: mindkettő nevével hamis kuponokat árultak a neten, cserébe pedig adatokat akartak kicsalni tőlük. Az ilyen jellegű ajándékokkal, nyereményjátékokkal mindig óvatosnak kell lenni a neten. Ugyanezen a héten a UPC, a Digi, a Telekom előfizetői is jelezték, hogy böngészőjük hamis, adathalász weboldalra irányította át őket, ahol a kiberbűnözők nyereményjátékkal próbáltak kicsalni tőlük bankkártyaadatokat.
Most a Cinema City van terítéken: egy olvasónk jelezte, hogy egy hamis oldal wellness hétvégés nyereményjátékot ajánlgatva próbálja begyűjteni a Facebook jelszavukat, utána pedig felhívja a figyelmet arra, hogy a megosztásokkal sokkal nagyobb az esély a nyereményre. Az egyébként is gyanús nevű oldalon (már a wellness szót sem tudja helyesen leírni) Facebook felhasználónévvel és jelszóval lehet egy másik aloldalra jutni, ami nyilvánvalóan szintén annyira kamu, mint a nyitóoldal.
Buda Andreától, a Cinema City marketing & PR igazgatójától megtudtuk, hogy a Cinema City teljesen elhatárolódik az oldaltól, és megteszi a szükséges jogi lépéseket az ügyben. A mozinak fut ugyan saját nyereményjátéka jelenleg, de az hivatalos oldalon fut, és ehhez az adathalász weboldalhoz semmi köze.