A Huawei március hivatalos március végén rántotta le a leplet a legújabb csúcsmobiljairól, a P30 és P30 Pro modellekről, és a párizsi bemutatón az is kiderült, hogy Európában mennyibe fognak kerülnek az új okostelefonok. A gyártó hazájában, Kínában ugyanakkor egészen április 11-ig kellett várni az árakra, illetve arra, hogy a vállalat webshopjában is előrendelhetővé váljanak a készülékek.
A cég az elmúlt években sikert sikerre halmoz: tavaly az Apple-t beelőzve a második legnagyobb gyártóvá váltak a mobilpiacon, és egyelőre úgy tűnik, hogy nem ért véget a sikerszéria, erre utal legalábbis, hogy amikor a Huawei hivatalos webshopjában előrhetővé váltak a P30 és P30 Pro modellek, akkor a vásárlók mindössze tíz másodperc alatt elkapkodták az összes telefont.
A sikeres akcióról beszámoló GSMArena szerint a Huawei pár pillanat alatt nagyjából 200 millió jüant, azaz megközelítőleg 8,5 milliárd forintot kaszált, és a becslések szerint a roham alatt 30 – 50 000 példányt értékesíthettek a P30 és P30 Pro modellekből – és ez csak egy webshop a rengetegből.
A gyártó új készülékeinek legfontosabb ismérvei, hogy a kifejezetten erős hardver mellett komoly figyelmet kaptak a fotós képességek. Az abszolút csúcsnak számító Huawei P30 Pro hátlapján négy Leica gyártotta kamera található: egy optikai képstabilizátorral szerelt 40 megapixeles (f/1.6) fő egység, egy 20 megapixeles (f/2.2) nagylátószögű variáns, egy ToF lencse, illetve egy 8 megapixeles (f/3.4), periszkóp felépítésű kamera, ami mobiloknál eddig nem tapasztalt nagyítást tesz lehetővé.
A periszkópos kamera lényege, hogy a hátlapon csak egy tükör látható, a lencsék 90 fokban elforgatva, a burkolat alatt, a készülék közepén kaptak helyet, és nekik hála kapunk 5x optikai, 10x hibrid és egészen elképesztő, 50x digitális zoomot. A két új okostelefonról az alábbi cikkünkben írtunk részletesebben.