A mobilkorszak hajnala óta már több mint 12 év telt el, napjainkra pedig már a legtöbben mobileszközön keresztül böngésznek, soha nem voltak még ennyire meghatározó platformok a hordozható kütyük. A Google közleménye szerint a mobilkorszak legfőbb tanulsága, hogy minden kiváló mobilélmény alapja a gyorsaság: a kiskereskedelemben egy másodperc késlekedés a mobilletöltés során akár 20 százalékos hatással lehet a konverziós arányra, ezért a cégeknek kiemelten ügyelniük kell a mobilos böngészési élményre.
A Google erre az igényre reagálva megújította a 2006 óta elérhető Test My Site nevű weboldaltesztelő eszközét, ahol az üzleti vállalkozások ellenőrizhetik weboldalaik sebességét, és egyben tippeket is kapnak arra, hogyan tudják felgyorsítani az élményt.
A megújult Test My Site a vállalkozásoknak az alábbiakat mutatja meg:
- Mind a teljes portáljuk, mind az egyéni oldalaik sebességét.
- A portáljuk/oldaluk gyorsabb vagy lassabb az előző hónaphoz képest.
- A portáljuk/oldaluk sebessége gyors (Fast), átlagos (Average) vagy lassú (Slow).
- Az oldaluk sebességét összehasonlítja a hasonló szektorban tevékenykedő társaikéval.
- Oldaluk sebességének bevételükre gyakorolt lehetséges hatását.
- Részletes listát az ajánlott javításokkal portáljuk akár 5 oldalához is.
- Egy teljes jelentést, amit megoszthatnak a csapatukkal.