Tech

Már a szívveréséből megmondják, mit fog megvásárolni

Bevásárlás (zöldség, gyümölcs, hipermarket, bevásárlás)
Bevásárlás (zöldség, gyümölcs, hipermarket, bevásárlás)
Rég vége annak az időnek, amikor csak egyszerűen leugrottunk a boltba három zsemléért: a nagy kereskedőházak most már minden mozdulatunkat monitorozni akarják, hogy hatékonyabb marketinget alakíthassanak ki. A Walmart most egy lépéssel tovább menne, mint a vetélytársai, és bevásárlókocsijaiba pulzusmérőt és GPS-t szerelne, hogy minél többet megtudjon a vásárlói viselkedésről.

Az úgynevezett “biometrikus visszajelzéses bevásárlókocsi” egyelőre még csak szabadalmi terv, de ha megszületik, átírhatja a marketing alapszabályait. Bár már most vannak olyan technológiák, amelyek azt figyelik, hogy egy polcon hol akad meg leggyakrabban a szemünk, sőt, néhány áruházlánc Bluetooth jeladókat használ, hogy nyomon kövesse a vásárlókat a boltokon belül, de az okos bevásárlókocsi sokkal több mindent mérne: a szívverést, a tempót, sőt, még azt is, hogy mikor fogjuk erősebben a kocsit, és mikor gyengébben.

A Walmart amerikai áruházlánc még augusztus végén nyújtotta be a szabadalmat, amelyből tökéletesen látni lehet, mennyi információt akarnak rólunk gyűjteni az áruházláncok.

A szerkezet akár valós időben is működhetne például, úgy, hogy egy központi szerver a mozgás alapján érzékeli, ha egy vásárló összezavarodott, és keres valamit, majd ezt jelzi az adott boltnak, ahol egy dolgozó a vásárló segítségére siethet.

Persze arra is fel lehet használni, hogy a boltok tudják, milyen marketingeszközök jönnek be az oda látogatóknak, vagy mely termékeket figyelik meg a legtovább.

Ez az újítás is arra utal, hogy a hagyományos boltok is egyre inkább a személyre szabott marketing felé tolódnak, és a demográfiára, valamint életkorra felosztott célcsoportok ideje végleg leáldozott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik