Az úgynevezett “biometrikus visszajelzéses bevásárlókocsi” egyelőre még csak szabadalmi terv, de ha megszületik, átírhatja a marketing alapszabályait. Bár már most vannak olyan technológiák, amelyek azt figyelik, hogy egy polcon hol akad meg leggyakrabban a szemünk, sőt, néhány áruházlánc Bluetooth jeladókat használ, hogy nyomon kövesse a vásárlókat a boltokon belül, de az okos bevásárlókocsi sokkal több mindent mérne: a szívverést, a tempót, sőt, még azt is, hogy mikor fogjuk erősebben a kocsit, és mikor gyengébben.
A Walmart amerikai áruházlánc még augusztus végén nyújtotta be a szabadalmat, amelyből tökéletesen látni lehet, mennyi információt akarnak rólunk gyűjteni az áruházláncok.
Persze arra is fel lehet használni, hogy a boltok tudják, milyen marketingeszközök jönnek be az oda látogatóknak, vagy mely termékeket figyelik meg a legtovább.
Ez az újítás is arra utal, hogy a hagyományos boltok is egyre inkább a személyre szabott marketing felé tolódnak, és a demográfiára, valamint életkorra felosztott célcsoportok ideje végleg leáldozott.