Tudomány
SAN FRANCISCO - OCTOBER 15:  A worker at Video Only watches the presidential debate as Republican candidate U.S. Sen. John McCain (R-AZ) speaks on a television October 15, 2008 in San Francisco, California. With 20 days to go until election day, Americans are tuning in to watch the final presidential debate.  (Photo by Justin Sullivan/Getty Images)

Amikor a tévé visszanéz

24.hu
24.hu

2015. 09. 21. 15:57

Hamarosan olyan okostévék kerülhetnek a komódunkra, amelyek képesek feltérképezni az ízlésünket, és így olyan filmeket, sorozatokat ajánlani nekünk, amelyeket a legjobban kedvelünk. A jövő készülékei egy, az Affectiva Research nevű startup által kifejlesztett szoftvernek köszönhetően az arckifejezésünk elemzésével fogják megállapítani, hogy jól szórakozunk-e tévézés közben.
A jövő okostévéi folyamatosan figyelnek majd minket, hogy az aktuális hangulatunknak megfelelő tartalmakat ajánlhassanak nekünk.
Korábban a témában:

A Quartz hétfői cikke szerint hamarosan olyan okostévék kerülhetnek a komódunkra, amelyek képesek feltérképezni az ízlésünket, és így olyan filmeket, sorozatokat ajánlani nekünk, amelyeket a legjobban kedvelünk. A jövő készülékei egy, az Affectiva Research nevű startup által kifejlesztett szoftvernek köszönhetően az arckifejezésünk elemzésével fogják megállapítani, hogy jól szórakozunk-e tévézés közben.

A cég fejlesztői a tévék webkameráit használták a nézők érzelmeinek nyomon követésére. Szoftverük tesztelésében több mint ezerkétszáz önként jelentkező vett részt, akikkel különféle édességeket, állateledeleket és élelmiszereket népszerűsítő reklámokat nézettek végig. Az IEE Transactions on Affective Computing nevű lapban megjelent tanulmányuk szerint a program rendkívüli pontossággal meg tudta állapítani, hogy a nézők élvezték-e a videókat. Daniel McDuff, az Affectiva vezető kutatója szerint a rendszernek elsősorban az olyan online tartalomszolgáltatók fogják majd hasznát venni, mint a Netflix és a Hulu

Sokak számára nyilván ijesztőnek tűnhet, ha egy szolgáltató a felhasználók érzelmeivel kapcsolatos adatokat akarja összegyűjteni, de Peter McOwan, a londoni Queen Mary Egyetem számítógéptudósa szerint valószínű, hogy a pontos, jól célzott műsorajánlókért cserébe a tévénézők többsége minden további nélkül ráállna erre az alkura.

„Több olyan magáncég is van, amelyek hatalmas mennyiségű szignifikáns információt gyűjtenek magánszemélyekről – fejtegette a Quartz-nak nyilatkozva. – Az érzelmekkel kapcsolatos információk csak egy újabb hasznosítható adatpontot jelentenének, olyan információkat, amelyeket önként átadunk, amikor elfogadjuk a szolgáltatási feltételeket.”

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.