Amilyen gyorsan terjeszkedik a Youtube, főleg a fiatalabb generáció körében, annyira meglepő, hogy világszinten nem a videómegosztó viszi el a legtöbb internetes sávszélességet. A Sandvine kutatása szerint az abszolút rekordtartó a Netflix, ami az összes sávszélesség 15 százalékát foglalja le – ez lehet, hogy csak itthonról meglepő, hiszen Magyarországon még nincs akkora kultusza a streamelő oldalnak, mint mondjuk a tengerentúlon.
A listán a második lett csak a Youtube, ez a sávszélesség 11,4 százalékát foglalja le, a netes böngészés pedig a 7,8 százalékát. Nem meglepetés, hogy az Egyesült Államokban a Netflix még nagyobb szeletet vágott magának a tortából: ott a sávszélesség 19,1 százalékát viszi. Itt viszont az Amazon Prime legyűri a Youtube-ot, igaz, hogy mindössze 0,7 százalékkal.
A videó streamerek között a Netflix összesen 26,6 százalkékot foglal, a Youtube 21,3 százalékot, mögöttük pedig az olyan megosztók, mint az Amazon Prime vagy Twitch csak elenyésző mértékben szerepelnek.
A Netflixnek kifejezetten jól jön ez a piacvezetői pozíció, mert hamarosan érkezik a Disney-től a vetélytársa, ami elviszi a felületről a Marvel, a Pixar és a Lucasfilm produkciókat, amit azért a Netflix is elég erősen meg fog érezni.