A New York-i tőzsde hétfői zárása után közzétett beszámoló szerint a Google bevétele a március 31-én végződött negyedévben
meghaladva a 30,3 milliárd dolláros elemzői várakozást.A Google hirdetési bevétele, amely a teljes bevétel oroszlánrészét adja, 24,4 százalékkal 26,64 milliárd dollárra nőtt. Az Alphabet hosszabb távú tőkeberuházásai majdnem megtriplázódtak, 7,3 milliárd dollárt tettek ki az első negyedévben.
Az üzemi nyereség 6,5 százalékkal 7 milliárd dollárra emelkedett, de az üzemeltetési haszonkulcs 27 százalékról 22 százalékra csökkent. A nettó nyereség 9 milliárd 401 dollár volt, 73,2 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi 5,4 milliárd dollárhoz képest, ám a nyereség meredek emelkedése egyszeri tételekből fakadt.
A tényleges adókulcs a tavaly első negyedévi 20 százalékról 11 százalékra mérséklődött.
A befektetők bizonytalanok annak megítélésében, hogy a jövőben mennyire lehet nyereséges az Alphabet, amely igyekszik alkalmazkodni ahhoz, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobilkészülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely. Emellett a cég kis, de gyorsan növekvő vállalkozásokba fektet be, kezdve az önvezető autóktól a hardveren át a felhőszolgáltatások eladásáig.
Az Alphabet árfolyama a tőzsde zárása utáni elektronikus kereskedésben kissé erősödött, majd ismét csökkenésre váltott, híven tükrözve a befektetők tanácstalanságát. Hétfőn 0,51 százalékos mínuszban, 1067,45 dolláron zárt a papír New Yorkban, az egy évvel korábbihoz képest 26,6 százalékkal nőtt az értéke.
(MTI)