Doug Creutz a médiát és a szórakoztatóipart vizsgáló Cowen elemzője (nem mellesleg ügyvezetője) a MarketWatch portálnak beszélt arról, hogy a Grand Theft Auto V a világ legjövedelmezőbb szórakoztatóipari terméke. A 2013-as videojáték a megjelenése óta nagyjából 6 milliárd dollár, azaz 1500 milliárd (1500 000 000 000) forint bevételt termelt, amivel messze túlmutat olyan hollywoodi nagyágyúkon, mint a Star Wars-filmek vagy az Elfújta a szél – mindkettő bevétele nagyjából 3 milliárd dollár, utóbbinál persze az inflációt is figyelembe véve.
A GTA V 2013 szeptemberében jelent meg Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, majd 2014-ben Xbox One-ra és PS4-re, és ezt követte a PC-s verzió 2015 áprilisában. A játékból az elmúlt öt évben megközelítőleg 90 millió példány fogyott a különböző platformokon, ami nagyjából ötmilliárdos bevételt eredményez, a maradék egymilliárd pedig a játékban elérhető mikrotranzakciókból jött össze, köszönhetően a program részeként elérhető, a mai napig aktív és folyamatosan frissülő Grand Theft Auto Online-nak.
A Rockstar Games játékának tulajdonított bevétel persze nem hivatalos adatokból jött ki, hanem Creutz piaci elemzésein alapul, így csak becslésről van szó, de figyelembe véve, hogy a GTA V még öt évvel a megjelenés után is rendre feltűnik az eladási listákon, és továbbra is milliós játékosbázissal rendelkezik, még az sem elképzelhetetlen, hogy valójában többről van itt szó, mint 6 milliárd dollár.