Tech

Vagyonokat költünk el a mobilunkon

Nem is olyan régen emlékeztünk meg arról a férfiról, aki képes volt 17 millió forintnak megfelelő összeget elkölteni egy mobiljátékra, és már akkor is szóba került, hogy elképesztő pénzt termelnek azok a telefonos játékok, amik alapból ingyenesen letölthetők, de mikrotranzakciókat, azaz a programon belül pénzért megvásárolható ilyen-olyan előnyöket, kiegészítőket és kozmetikai lehetőségeket tartalmaznak.

17 milliót költött ingyenes mobiljátékra egy japán férfi
A férfi még a szüleivel él, és csak alvásnál, vezetésnél és fürdésnél teszi le a mobilját.

A Sensor Tower legújabb felmérésének köszönhetően pedig már arról is lehet fogalmunk, hogy mekkora összegekről van szó, és milyen jó üzlet a mobiljáték a kiadóknak: a jelenlegi négy legnépszerűbb mobiljáték csak a múlt héten 19 millió dollár, azaz 4,75 milliárd forint bevételt termelt.

A listavezető Fornite-ot ráadásul azért is érdemes kiemelni, mert alig egy hónapja érhető el mobilra, de az Epic Games már így is 15 millió dollárt (3,75 milliárd forintot) szakított vele, mindössze három hét alatt – és a játékban lényegében tényleg csak virtuális göncökre és butuska animációkra lehet pénzt költeni.

A LEGNÉPSZERŰBB MOBILJÁTÉKOK EGY HETI BEVÉTELE – Forrás: Sensor Tower

Ugyanakkor azt is érdemes megnézni, hogy az immáron hatéves Candy Crush Saga a múlt héten még mindig a második helyen tanyázott 5,8 millió dollárral, és még az eredeti felhasználói nagy részét már elvesztő Pokémon GO is képes volt összeszedni 2,7 millió dollárt mindössze hét nap leforgása alatt. Eszméletlen összegek ezek, főleg ha azt vesszük figyelembe, hogy tényleg csak virtuális kiegészítőkről van szó, amiknek a valódi életben (a puszta szórakozáson kívül) nincs valódi haszna.

Illusztráció forrása: ThinkStock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik