Korábban már többször is szárnyra kapott a pletyka, hogy a Facebook bevezetheti a lájk ellenlábasát, a nemtetszést kifejező diszlájkot, de a közösségi oldal végül a reakciókat adta a felhasználók kezébe arra a célra, hogy árnyaltabban fejezhessék ki érzéseiket egy-egy poszttal kapcsolatban. Akkoriban a cég úgy nyilatkozott, hogy a negatív töltetű jelnek sose lesz helye a közösségi oldalon, mert rossz érzéseket keltene a felhasználókban.
Hasonló funkcióra mégis számíthatunk: a Facebook szóvivője megerősítette, hogy tesztelnek egy “Downvote” (Leszavazás) gombot, aminek elsődleges célja az lenne, hogy az emberek jelenthessék használatával az oldal felé,
A funkciót egyelőre pár felhasználó érheti el amerikai oldalak (Page) komment szekciójában a Tetszik és a Válasz opciók mellett. Csak oldalakon vezetnék be, személyes profilokon nem lenne lehetőség leszavazni mások hozzászólásait.
I now have #FacebookDownvote on sponsored posts in my feed! #smm #socialmediamarketing #socialmedia #digitalmarketing pic.twitter.com/BKZyS25ZEZ
— Christina Hudler (@hudlersocial) February 8, 2018
A gomb működése sem hasonlít a többi reakcióéra: megnyomásra elrejti a kommentet, és feldobja annak lehetőségét, hogy a felhasználó megindokolja, miért kifogásolja azt. Három jellemző közül választhat: “offenzív”, “félrevezető”, vagy “nem a témához kapcsolódó”.
Here’s what Facebook shows you when you downvote a comment
h/t @hudlersocial pic.twitter.com/zH7lD4O8Rw
— Matt Navarra (@MattNavarra) February 8, 2018
A megszokottól eltérően a felhasználók nem látják a számlálót, hogy adott kommentre hány leszavazás érkezett másoktól, így az nem befolyásolhatja viselkedésüket, másrészt a Facebook azt szeretné, ha a visszajelzés az ő irányukba történne.
Kérdéses, hogy mikor vezetik be világszerte is, egyelőre csak annyit árult el a cég szóvivője, hogy nem tervezik a teszt kibővítését az USA-n kívül.