Tech

Hihetetlen, de 14 éves a Facebook, így ünnepelte Zuckerberg

Belegondolni is szédítő, de 14. születésnapját töltötte be vasárnap a Facebook, a világ legnagyobb közösségi oldala, amit mára már több mint kétmilliárdan használnak. A szolgáltatás 2004-es indulása óta polipként hálózta be az emberek mindennapjait, napjainkban pedig olyan problémákkal küzd, mint az álhírek terjedése, a zaklatás, és még az is kérdéses, mi lesz annak a generációnak a lelkivilágával, akik az oldalra tapadva nőnek fel.

Mark Zuckerberg egy 245 szavas önvallással ünnepelte gyermekét, és egyben arról is beszámolt, hogy milyen hibák kövezték a göröngyös utat. Ugyan konkrét példákat nem említ, de olyan általános nehézségekről beszélt, mint különféle „technikai problémák”, „rossz emberekben való megbízás”, és „fontos trendekről való lemaradás”.

Today is Facebook's 14th birthday.It's a moment to reflect on how far we've come from that dorm room at Harvard and…

Közzétette: Mark Zuckerberg – 2018. február 4.

 

„Az évek során minden elképzelhető hibát elkövettem. Sok technikai probléma merült fel és rossz üzleteket is kötöttem. Rossz emberekben bíztam meg és rossz pozíciókba helyeztem tehetséges embereket. Fontos trendekről maradtam le és visszafogtam másokat. Egymás után adtam ki olyan termékeket, amik elbuktak. Hogy a közösségünk ma létezhet, az nem azért van, mert elkerültük a hibáinkat. Azért van, mert hiszünk abban, hogy képesek vagyunk felülemelkedni a kihívásokon – tudjuk, hogy időnként elbukunk, de ez az egyetlen út a fejlődés felé.”

Mindezek ellenére a Facebook él és virul, bár a legutóbbi negyedéves zárás után kiderült, hogy napi 50 millió órával csökkent az oldalon töltött idő, ami drasztikus visszaesést jelent. A Zuckerberg-birodalom forgalma viszont jelentősen emelkedett, a tavalyi negyedik negyedévben 12 milliárd 972 millió dollár volt, éves összevetésben pedig 47 százalékkal nőtt.

Zuckerberg 2018-as újévi fogadalmai közt szerepel a Facebook „megjavítása”, ami alatt elmondása szerint az álhírek terjedésének lelassítását érti, és azt, hogy az emberek „jól érezzék magukat”, aminek érdekében a hírfolyamban előtérbe kerülnek az ismerősök posztjai az oldalak tartalmaival szemben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik