A Facebook idén elszánta magát a változásra, Mark Zuckerberg január első napjaiban kijelentette, hogy az idei nagy célja a legnagyobb közösségi oldal „megjavítása”, ismét átvariálják a Hírfolyamot, igyekeznek jobbá varázsolni a mindenki által használt Messengert, most pedig a felhasználókra bízzák, hogy melyik hírszolgáltatók tarthatók megbízhatónak.
A tervek szerint az oldalak megbízhatóságát a már létező „közvélemény-kutató” megoldása vizsgálná, ami megkérdezné a felhasználókat, hogy ismerik-e az adott hírforrást, és megbízhatónak tartják-e. A közösségi oldal ez alapján állít fel rangsort, és ami nem számít hitelesnek, az ritkábban vagy soha nem jelenik meg a felhasználóknak, míg a hiteles kategóriába tartozó oldalak posztjai egyre sűrűbben.
Hogy ez a rendszer mennyire működőképes vagy manipulálható, az egyelőre kérdéses, az viszont némi aggodalomra ad okot, hogy a Facebook legutóbbi próbálkozása, ami teljesen átvariálta a Hírfolyamot, végül oda vezetett, hogy az álhírek csúnyán felülkerekedtek a valódi és hiteles információkon.