Tech

Steve Jobs tíz éve forgatta fel a laptopok piacát

„Ez a világ legvékonyabb laptopja” – mondta Steve Jobs a 2008-as Macworld eseményen, mikor lerántotta leplet a mára legendássá vált első MacBook Airről. A gép nemcsak a kor legvékonyabb laptopja volt, de nagyjából az első olyan hordozható masina, amiben már nem volt optikai meghajtó, és az elérhető portok számát és típusát is visszavágták (egy USB 2.1, egy micro-DVI, és egy 3,5 jack bemenet), arról nem is beszélve, hogy bemutatkozott a multi-touch trackpad, és SSD került a készülékbe.

Jobs a bemutatón tényleg nem túlzott, a MacBook Air a bemutatásakor eszméletlen kicsinek (és könnyűnek) hatott a többi vékonynak titulált géphez képest, még a legvastagabb része is kisebb volt, mint az akkoriban csúcstartónak számító Sony TZ laptopok legvékonyabb része.

A megjelenéskor a MacBook Air nem kevesebb, mint 1799 dollárt (közel fél millió forintot) kóstált, a szaksajtó viszont imádta a gépet, és a Windows futtató gépek gyártóinak konkrétan évekbe tellett, mire sikerült konkurenciát állítaniuk az Apple ultravékony hordozható masinájának.

Tíz év alatt persze nagyot fordult a világ, hiszen a Microsoft (Surface Laptop) és a Dell (XPS 13) már erőben és minőségben is túlszárnyalták az Apple 12 colos eszközét, amit már három éve nem frissítettek, és még mindig 999 dollárért árulnak, de az kétségtelen, hogy 2008-ban az Apple még képes volt meglepni a felhasználókat, és olyan trendet indítani, ami a koncepció lemásolására ösztökélte a többi gyártót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik