A Google júniusban jelentette be, hogy Chrome böngészőjében hamarosan elkezdi tiltani a reklámokat (beleértve sajátjait is) azokon a weboldalakon, amelyek nem felelnek meg a feltételeknek. Akkor még csak annyit mondtak, hogy valamikor 2018 elején vezetik be az intézkedést, most pedig pontos dátumot is hallhattunk: február 15-től lendül akcióba a beépített blokkoló.
Ezen hirdetéseket – legyen szó pop-upokról, automatikusan elinduló, kilőhetetlen, hangos videókról vagy a visszaszámlálókkal felszerelt óriáshirdetésekről – még márciusban szedte listába a Coalition for Better Ads, egy olyan szakmai csoport, melynek tagjai között megtalálhatjuk a Facebookot és magát a Google-t is.
Amennyire öngólnak hangzik az új hirdetésszűrő, annyira nem az. A Google ugyanis azt szeretné, ha a netezést a lehető legkevesebb dolog zavarná meg, és a reklámok ne rondítsanak bele az élménybe. Ha viszont lesz beépített szűrő, akkor jó eséllyel csökkenhet a böngészőbe települő hirdetésblokkolók (például az AdBlock) száma és azok használata.
Jelenleg több mint 600 millió készüléken futnak adblockerek a PageFair felmérései szerint, a tavalyi évben ez a hirdetési szakmának 41.4 milliárd dollár kiesést hozott. Ha viszont egy szűrő lesz mindenek felett, az jobb bevételt hozhat a világ egyik legelterjedtebb böngészőjének.