Akik még tudják, hogy mire való egy kazetta és egy ceruza, azok valószínűleg kiválóan emlékeznek arra az ikonikus játékra, amit 20 évvel ezelőtt az id Software zúdított a nyakunkba, és futótűzként terjedt a fogékony közönség sorai közt. Számtalan éjszaka ment rá a többjátékos mód ádáz csatáira, ám bármennyire is sikeres volt az első és a második rész, mára a név kicsit kikopott a köztudatból, bár a nosztalgia továbbra is életben tartja. Ezt a játékot úgy hívják: Quake.
Jelenleg is zajlik az idei E3 konferencia Los Angelesben, ami a videojáték iparában legalább akkora esemény, mint mondjuk az autózásban a Genfi Autószalon. Ilyenkor tudhatjuk meg, hogy a közeli-és a kicsit távolabbi jövő miket tartogat számunkra, illetve azt is láthatjuk, hogy merre indul a technológia, mely a monitorunkra, tévénkre, PC-nkre, konzolunkra költözteti azt, amit a fejlesztők megálmodtak. És ezen a rendezvényen jelentette be a Bethesda, hogy érkezik a Quake Champions, mely aréna-alapú multiplayer lövölde lesz, tehát elvileg a legendás előd hagyományait viszi tovább.
Apró bökkenő a dologban, hogy míg anno a Quake arról szólt, hogy ugyanazokkal a fegyverekkel tudott mindenki érvényesülni a pályán, most hősök, és eltérő képességek, valamint arzenál áll rendelkezésre, ami elsőre úgy hangzik, mintha a fejlesztő cég megpróbálna felpattanni a Blizzard-féle Overwatch sebesen száguldó sikervonatára. Ez pedig azért gáz, mert a legendát kedvelő játékosok nem biztos, hogy így azt találják majd a végtermékben, amit a név sejtet, és nincs rosszabb, mint a csalódott játékosok tömege. Vagy legalábbis kevés rosszabb van.
A Quake Champions elvileg csak PC-re jelenik meg, ami csodás látványt, és korlátlan fps-t jelent, de kérdés, hogy a közönség mennyire tud megbarátkozni azzal, hogy Quake vs hősök. Az id Software, ami már a másik két legendát, tehát a Wolfensteint és a Doomot is újraélesztette, a Quake iterációból szeretne esport címet varázsolni, de részleteket csak az augusztusi QuakeConon tudhatunk majd meg. Addig pedig talán ne ítéljünk elsőre.