Tech

Az iPhone-ért mindent: tajvani kézbe került a Sharp

Minden mögött a rettegett okostelefon áll: az Apple szeretné sok forrásból beszerezni az érintőképernyőit, ezért egyik beszállítójával felvásároltatott egy gyártót.

A Sharp Corp. elfogadta a tajvani Foxconn kivásárlási ajánlatát, így a nagy japán elektronikai konszernek közül elsőként kerül külföldi tulajdonba. A tajvani Hon Hai Precision Industry Co. (tőzsdei nevén Foxconn) 660 milliárd jenes (5,9 milliárd dollár) kivásárlási ajánlatát a Sharp felügyelőbizottsága egyhangúlag fogadta el – közölte csütörtökön a Sharp. Az ajánlatot még a Sharp részvényesi közgyűlésének is el kell fogadnia.

A Sharp meszezésére a japán állami Innovation Network Corporation befektetési alap is versenyben volt. A Foxconn az Apple legnagyobb iPhone beszállítója. Az iPhone legdrágább komponense az összeszerelési költségek 20 százalékát képviselő érintőképernyő. A Sharp egyike az iPhone három képernyő-beszállítójának.

A Foxconn a Sharp kivásárlásával szakértők szerint a Samsung Display Co.-val száll versenybe a következő generációs iPhone képernyőjének beszállításáért. A Samsung látja el jelenleg a világpiac 95 százalékát OLED képernyőkkel. A pekingi Sigma Intell piackutató szerint az Apple OLED képernyővel látja majd el a következő generációs iPhone-t, el kívánja kerülni azonban azt, hogy a Samsung legyen az egyetlen beszállítója.

Az Apple a jelenlegi iPhone modellekhez az LG Display Co., a Japan Display Inc. (JDI) és a Sharp vállalatoktól szerzi be a képernyőt. A Waseda Business School professzora, Oszanai Acusi szerint a Sharp-Foxconn üzlet kedvez az Apple alkupozíciójának a következő generációs képernyők beszerzésében. “Az Apple nem nézne jó szemmel egy Sharp-JDI együttműködést, mert jobb alkupozíciót biztosít számára, ha több forrásból szerezheti be az alkatrészeket” – mondta.

Az IHS piackutató szerint forgalmi értékben a JDI tavaly 18,3 százalékos, a Sharp 10,4 százalékos, a Samsung 34,7 százalékos, az LG Display Co. pedig 14,2 százalékos részesedéssel rendelkezett a mobilokban alkalmazott képernyők világpiacán.

A Foxconn a tavalyi harmadik negyedévben 32,1 milliárd dollár forgalom után 1,16 milliárd dollár nyereséget ért el. A Sharp a 2015 szeptemberrel zárt negyedévben 44 millió dollár veszteséget szenvedett el 5,9 milliárd dollár forgalom után – írja az MTI.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik