Emlékszik még valaki a MySpace-re? Még a Facebook előtti időkben a világ legnagyobb közösségi oldala volt, ahol magánszemélyek, zenekarok, filmek, cégek hirdették magukat, ám a Facebook megjelenésével eltűnt a süllyesztőben. Már egy ideje lehet hallani, hogy hatalmas változásokon esik át a pár évvel ezelőtt még domináns szerepet betöltő közösségi oldal, mostanra azonban nyilvánvalóvá vált, hogy újra a csúcsra akarnak törni.
Az egykori első számú közösségi oldal új tulajdonosai – köztük a popsztár Justin Timberlake – úgy döntöttek, visszahozzák a köztudatba a a MySpace brandet, és erre nem is sajnálják a pénzt. Az első számú reklámspot teljes, vágatlan változatát egy 20 millió dolláros kampány részeként készítették, és a digitális platformok mellett televíziós és rádiós reklámidőket is vásároltak, hogy tényleg mindenkinek nyilvánvaló legyen a visszatérés. Mondjuk az elmúlt pár évben valószínűleg felnőtt egy olyan új generáció, akiknek már semmit nem mond a MySpace, maximum valami internetes őskövületet látnak benne, úgyhogy érthető a cég erőteljes médiajelenlétre való törekvése.
Meglátjuk, mire lesz ez elég. A cég egyik tulajdonosa, Chris Vanderhook korábban ugyanis azt mondta, hogy nem létezik olyan marketingkampány, amely egyik napról a másikra megváltoztatná a piaci erőviszonyokat. Kiderül. Az azonban biztos, hogy a mai szemmel már elég porosnak tűnő korábbi dizájn komoly ráncfelvarráson esett át, és a felhasználói felület is sokkal áttekinthetőbb, egyszerűbb, modernebb lett – sőt, mondjuk ki, a névhasználaton kívül nem sok köze van egymáshoz az új és a régi MySpace-nek, úgyhogy végül is minden esély megvan rá, hogy elcsábíthatják a Facebookra már ráunt fiatalokat.