Ha valaki még nem hallott a geokolációs közösségi programokról, összefoglaljuk: a Foursquare és a hozzá hasonlók már az okostelefonokra és azok helyzetmeghatározó képességére alapoznak. A regisztrált felhasználók képesek bejelntkezni az egyes felkínált helyeken (legyen szó iskoláról, boltról vagy városról), ami megosztásra kerül a szintúgy az alkalmazást használó ismerőseikkel.
Hogy ez miért jó? Ugyanazért, amiért néhány éve jó volt blogolni vagy mostanában jó a Facebookon vagy a Twitteren lógni – mert poén, mert kapcsolatban vagyunk a világgal és ismerőseinkkel. Ráadásul a helyzetmeghatározásnak köszönhetően pontosan tudjuk, hogy hol vannak barátaink, így nagyobb az esélye annak, hogy összefussunk, ha egymásról nem tudva egymás közelében jelentkezünk be.
A Foursquare a közösségi médiumok között friss húsnak számít – 2009. márciusában indult -, azonban robbanásszerűen nőtt a népszerűsége. Fél év alatt elérte a 100 ezer, míg szűk 2,5 év alatt a 10 milliós felhasználói bázist.
Amennyiben egy helyre – ismét, legyen szó kocsmáról, lakásról, településről, utcáról vagy buszmegállóról – elég gyakran jelentkezünk be, úgy annak a helynek a polgármesterei leszünk. Jelenleg egyetlen olyan (ismert) felhasználója van a Foursquare-nek, aki nem csak a programon belül, de a való életben is polgármester. Ő New York feje, Mike Bloomberg.