Az internetes kiskereskedelmi forgalom így 171,91 milliárd euróra nőtt, és az idei évre is hasonló, 18 százalék körüli bővülést várnak a szakértők.
Tavaly a legtöbbet a brit fogyasztók vásároltak a neten, összesen 52,13 milliárd euró értékben. A második helyezett németek 39,19 milliárd eurót adtak ki online vásárlásokra, majd a franciák következnek, 31,18 milliárd euróval.
A legkevésbé online-kompatibilisnek a lengyelek bizonyultak; a mintegy 39 millió lakosú Lengyelországban mindössze 3,37 milliárd eurót költöttek a neten.
A vizsgált európai államokban az összesített kiskereskedelmi forgalom 5,9%-t tették ki az internetes vásárlások. Egy-egy európai fogyasztó átlag 25 terméket vásárolt az interneten tavaly, összesen 1072,22 euró (közel 300 ezer forint) értékben.