A Nielsen világméretű kutatásából kiderül, hogy a lakosság mintegy 4%-a rendelkezik 3D-képes televízióval és csupán 10% az, aki 2011-ben venne egyet. A vásárlási hajlandóságra az EU átlag csak 6% és a magyar viszonyok valószínűleg még alacsonyabb eredménnyel szolgáltak volna.
Ezt a világátlagot minden tizedik ember egészíti ki: további 15% (EU-ban 9%), aki saját bevallása szerint lehet, hogy venne egyet a következő évben. A megkérdezettek ötöde bizonytalan, de az igazán megdöbbető adat az elutasítók száma.
Ugyanis az emberek közel kétharmada (az EU-ban még annál is több) valószínűleg vagy biztos, hogy nem vásárolna (legalábbis 2011-ben) 3D tévét.
A kutatásból az is kiderült, hogy nem elsősorban az anyagiak akadályozzák a megkérdezetteket, hanem a technológiának az újdonsága. Vagyis az emberek jelentős része nem utasítja el a technológiát, de kivárásra játszik, hiszen (valóban) a hatalmas felhajtás ellenére sem lehet egyelőre látni, mennyire terjed el és mennyire éri meg egyel több dimenzióért fizetni.
AJÁNLOTT LINKEK:
Kevesen vennének jövőre 3D-t – angolul (Nielsen)