Az Eye-Tracker az autóvezető szemmozgását figyeli, és amennyiben túl sokáig marad csukva a szemhéj, figyelmeztető jelet küld.
A Washingtoni Egyetem kutatói nemrég mutattak rá egy szimulációs kísérletben, hogy mennyire értékes lehet a közlekedésbiztonság szempontjából egy szemkövető rendszer működtetése. A németországi Frauenhofer Digitális Médiatechnológiai Intézet most jelentősen leegyszerűsítette a módszert, aminek eredményeként a technológia bármilyen gépjárműben, személyre szabás nélkül megvalósítható.
Ráadásul a szerkezet kicsi.
A készülék a tekintet irányát közvetlenül a kamerában számítja ki másodpercenként kétszáz kép elemzésével, majd az adatokat – például egy USB-csatlakozóval – továbbítja a fedélzeti számítógéphez.
Ahhoz, hogy az Eye-Tracker működjön, legalább két kamerának kell érzékelnie a szemet. Ezért legalább négy – esetleg hat – kamera alkalmazása szükséges az autóvezetéshez.