A tesztautókban mindig ül egy ember is, aki ellenőrzi a vezetőszoftver működését. Az autók eddig összesen 140 ezer mérföldet tettek meg Kalifornia útjain jelentős emberi beavatkozás nélkül.
A kocsik ismerik a sebességkorlátozásokat, a forgalmi helyzeteket és természetesen a térképet. A többi autót kamerák, radarok és lézeres érzékelők segítségével észlelik. Az önjáró autók a mérnökök szerint azért biztonságosabbak, mert gyorsabban reagálnak, mint az emberek.
Azt a szót, hogy fókusz, a Google sohasem tanulta meg – a cégnek áramelosztási, járműfejlesztési és a mesterséges intelligencia terén végzett beruházásai is vannak. A technológián olyan iparági vezetők is dolgoznak, mint a Volkswagen és az Intel Corp.
Az autók tesztelése nem az első jel, hogy a Google belefolyna a közlekedési iparágba. Egy szeptember 29-i beszédében Eric Schmidt, a vállalat vezérigazgatója úgy fogalmazott: a kocsiknak magukat kellene vezetniük. […] Csak valami hiba folytán fordulhatott elő, hogy az autókat előbb fedezték fel, mint a számítógépeket.