Az elejétől kezdve támogatta Enikőt a döntésében vagy szkeptikus volt?
Abszolút pozitív voltam ebben a kérdésben. Az egész ötlet egyébként onnan jött, hogy volt egy megkeresésünk egy másik cégtől, ahol viszont egy beszélgetés után alkottak volna egy kollekciót, Enikőnek pedig csak a nevét kellett volna adnia.
Aki egyébként szeretett volna tervezni, így úgy döntött, választ egy olyan márkát, ahol meg is teheti ezt.
Pontosan egy hónap múlva egyébként 30 éves lesz, én pedig emiatt is egyre többet gondolkodtam mostanában azon, hogy mi lesz a következő lépés a karrierjében. Januárban volt egy megbeszélés, ahol eldőlt, lesz közös munka.
Hogy nézett ki a tervezés? Enikő két fotózás között leült egy A4-es papírral és ruhákat rajzolt?
Enikő visszament New Yorkba, elkezdett terveket készíteni, aztán hazajött és másfél héten át bejárt a Sugarbirdhöz, ahol napi 10-12 órát Hédiékkel (Jagasics Hedvig, a Sugarbird alapítójával – a szerk.) dolgozott együtt.
Volt valami, ami nem ment át a szűrőn?
Erről konkrétat Hédi tud mondani. Enikővel beszélgettem erről, és kiderült, hogy neki a legnagyobb nehézséget az okozta, hogy eddig a kamera másik oldalán állt: csupán végrehajtotta a kreatív koncepciókat, de magánál az alkotásnál nem volt ott.
Mondtam is neki, hogy ez egy teljesen más élethelyzet, amibe kerültél, ezeket a harcokat neked kell meghívni.
Ha van olyan, amiben nem ért egyet a csapattal, akkor az ő feladata, hogy ezekért harcoljon.
Nemzetközi szinten milyen egy ilyen “modellkollekció” visszhangja? Jöttek már visszajelzések?
A Macy’s-hez (az egyik legnagyobb amerikai áruház – a szerk.) már eljutott a hír, ők be is kérték a kollekciót.
Elképzelhető, hogy az emberek azért veszik majd kint a ruhákat, mert Mihalik Enikő nevéhez kötődik?
Szerintem igen, külföldön és itthon is lesz vásárlóereje Enikő miatt.
Mit gondol arról, hogy mostanában a márkák azért választanak ki bizonyos modelleket, mert több Instagram-követőjük van?
Az Instagram-követők száma nem hozzáadott érték. A minőségi dolog az, amikor egy modellt kiválaszt egy menő fotós vagy címlapra teszik. Ez teljesen más, mint az, hogy vicces-bolondos képeket osztok meg a közösségi felületeimen és ezért több százezer vagy millió követőm lesz. Elismerem, hogy mind eladás, mind karrier szempontjából fontos ez.
Ez kicsit olyan, mint a teljesítmény nélküli magyar celebek Magyarországon vagy külföldön.
Hogy látja, mi a nemzetközi tendencia a cégeknél ezt illetően?
A márkák a jelen eladási mutatókat nézik. Sajnos egy elfogadott dolognak kell lennie, hogy ha egy kislány bemegy egy divatbemutató válogatására, megkérdezik, hogy hány követője van és ő azt válaszolja, hogy 1500, nem biztos, hogy megkapja a munkát. Lehet, hogy egy nem annyira jó adottságú, alacsonyabb, tehát nem feltétlenül kifutóra való lány bemegy és azt mondja, 275 ezer követője van, akkor ő megkapja a munkát, mert a show biztosan megjelenik közel 300 ezer követőnél.
Ez nem a szakma hígulása?
De, abszolút. A Kendall Jenner és a hozzá hasonló sztárok pont ebbe a kategóriába esnek például. Nekem ők nem topmodellek, Cara Delevingne viszont az.
Mit szólsz a Pepsi-reklámjához?
Sajnos nem láttam.