Már az előzeteseket látva is lehet sejteni, hogy Kálomista Gábor új filmjében az összes létező, és meglehetősen bugyuta sztereotípia megjelenik majd a melegekkel kapcsolatban, kezdve attól, hogy szeretnek vásárolni, mint a nők, illetve imádnak arcpakolásban ülni, szintén ugyanúgy, mint a nők. (Ezzel kapcsolatban mondjuk lehet, hogy érdemes lenne George Michaelt vagy Ricky Martint megkérdezni, akik pont nem a nőies vonalat viszik, de mindegy.)
A filmről mindenhol megírták már, hogy a témája alapvetően “meleg”, a producer az M1 Reggeli műsorában mégis úgy adta elő, mintha nem az lenne.
Az hagyján, hogy a műsorvezetők hol kínosan, hol lenézően nevetgéltek az előzetes levetítése után, majd pedig azt közölték, hogy “mostanában mindenki előjön ezzel”, tehát a coming outtal, mintha az valami új dolog lenne, pedig már évtizedes hagyománya van. De az, hogy ezután Kálomista rögtön azt mondja, hogy “azért szeretném felhívni mindenkinek a figyelmét, hogy ez egy romantikus vígjáték, aminek van egy meleg szála, tehát nem melegfilm”, az már egészen érthetetlen. Persze elképzelhető, hogy a konzervatív közönségnek az, hogy egy meleg férfiről szól egy magyar film, már túl sok lenne.
A teljes beszélgetést itt nézheti meg, de tulajdonképpen csak az első néhány perc az érdekes.
A nagyon jó kapcsolatokkal rendelkező Kálomista Gáborról korábban az atlatszo.hu írta meg, hogy felesége (ma már csak egykori) cége, a Hungaricom, valamint saját érdekeltségei mintegy 5 milliárd forint közpénzt kaptak azokra a produkciókra, melyeket Kálomista producerként jegyez.
A kormányváltás a családnak is kedvezett: érdekeltségeik 2010 óta annyi közpénzt kaptak, mint a korábbi tizenkét évben összesen: 1998–2010 között 2,764 milliárd, 2010 óta 2,722 milliárd forint támogatást és megrendelést nyertek állami szervezetektől. Mindemellett Kálomista felesége, Zsuzsanna a kormányváltás után előbb az MTVA archívumának igazgatói posztját kapta meg, most pedig az újonnan induló M3 intendánsává lépett elő.
Kálomista maga szintén szoros kapcsolatban áll az MTVA-val, mivel ő az egyik legnagyobb külső beszállítója a köztévének. Két sorozatára, a Hacktionre és a Munkaügyekre csak 2012-ben 800 millió forintot fizetett ki a köztévé. Kálomista egyébként a kormányváltás után a Thália Színház menedzserigazgatója (is) lett, továbbá a Nemzeti Kulturális alap fesztiválkollégiumának az elnöke.
A producer filmjei közül “A kategóriás” fesztiválon csak egyetlen filmje nyert, a Vakvagányok, az is 12 éve. A közpénzekkel kevésbé megtámogatott Inforg Stúdió Kft., vagy a Print KMH ugyanennyi idő alatt öt-hat díjat hozott el ugyanezekről a fesztiválokról.