Szórakozás

Újabb rekord az RTL Klubnál – A Fókusz a legnézettebb közéleti műsor

Az RTL Klub 2011-ben kiemelkedő évet zárt, ugyanis a főműsoridő 95 százalékát megnyerte a piacvezető csatorna.

Ebben nagy szerepe volt a televíziós piac legnézettebb közéleti, közszolgálati magazinműsorának, a Fókusznak is, amely több, mint 50 országban forgatott 2011-ben. Az RTL Klub Fókusz című műsora a tavalyi évben is alig talált legyőzőre. A műsorsávját gyakorlatilag minden alkalommal megnyerte, még a tv2 legnagyobb őszi műsorának szánt ÖsszeEsküvőket is rendre meggyőző fölénnyel verte a 18-49-es korosztály körében. A legnépszerűbb közéleti, közszolgálati magazinműsor 2011-es átlagos közönségaránya 28,3 százalék volt. Ráadásul az elmúlt év top100 legnézettebb műsorának listáján nyolc adással is képviseli magát a Fókusz.

A legkiemelkedőbb eredményeket februárban szállította a magazinműsor, ebben a hónapban 35,7 százalékos átlagos közönségarányt ért el a kereskedelmileg fontos célcsoport körében. A tavalyi év legnagyobb közönségarányát a Fókusz adása február 22-én érte el, amely ekkor 42,8 százalék volt a 18-49-es korosztályban. A műsor sikere 2012-ben is töretlen, hiszen az összes adása megnyerte a sávját idén január 10-ig bezárólag. A műsor 2011. augusztus 12. óta nem kapott ki hétköznap este a szokásos sávjában, ez 106 adásnapot jelent.

A Fókusz Plusz még korábban, július 9-e óta, azaz 23 hete veretlen szombat esténként. 2011-ben csak hármoszor lett második az 51 adás során. Összesen 304 Fókusz és Fókusz Plusz volt 2011-ben, az adások 95%-a nyert, ami megfelel az amúgy is kiemelkedő RTL-es átlagnak.

Az RTL Klub hírműsorai remekül teljesítenek ebben az évben is. 2012 tizenkét estéjéből nyolcszor is a piacvezető csatorna Híradója nyert a második legnézettebb adó hírműsorával szemben a 18-49-es korosztály körében a saját műsorsávjában. Az átlagos közönségarányok tekintetében is az RTL Klub Híradó című műsora ért el magasabb értékeket. A Híradó 26,8 százalékos átlagos közönségarányt ért el eddig ebben az évben a tv2 Tények című műsorának 25,1 százalékával szemben.

v

Ajánlott videó

Olvasói sztorik