A rajt előtt 45 perccel felhőszakadásszerű, rövid eső áztatta el a mogyoródi pályát, a startnál azonban az aszfaltcsík egy része már száraz volt.
A rajtot az első sorokból indulók egyformán jól kapták el, Rosberg megtartotta vezető pozícióját, mögötte a vb-címvédő Sebastian Vettel, Valtteri Bottas és Alonso vívott nagy csatát a második és harmadik helyért. A boxutcából rajtoló Kevin Magnussen (McLaren) és Hamilton a mezőny után eredve megkezdte a felzárkózást, utóbbi az ötödik körben már 16. volt.
Rosberg a 8. körre 10.5 másodperces előnyt épített fel magának, ez azonban egy pillanat alatt semmivé vált, a svéd Marcus Ericsson (Caterham) ugyanis a hármas kanyar után megcsúszott és a gumifalnak csapódott, emiatt pályára küldték a biztonsági autót.
Az élen haladó négyes kivételével minden pilóta azonnal a boxba hajtott kerékcserére, Rosberg, Bottas, Vettel és Alonso csak egy körrel később tudta megtenni ugyanezt, így a sorrend jelentősen megváltozott. A versenybíróság már éppen ki akarta hívni a safety cart, amikor a francia Romain Grosjean (Lotus) is megcsúszott, a gumifalnak vágódott, s autója a pálya közepén állt meg.
Fotó: MTI
A biztonsági autó a 13. körben állt ki a mezőny elől, ekkor Ricciardo, Jenson Button (McLaren) és Felipe Massa (Williams) száguldott az első három helyen. Az újraindításnál hatalmas csata kezdődött a pozíciókért, a legizgalmasabb küzdelmet az 5., 6. és 7. helyen haladó Rosberg, Vettel és Hamilton vívta egymással.
A 23. körben Sergio Perez, a Force India mexikói versenyzője a célegyenesre fordulva megcsúszott, keresztbe állt, s orral a boxutca előtti betonfalnak ütközött. A pilóta sérülés nélkül megúszta az esetet, a biztonsági autó azonban ismét feladatot kapott.
Ricciardo és Massa, azaz az első két helyezett kereket cserélt, a többiek a pályán maradtak, így a 26. körben, amikor folytatódhatott a futam, Alonso, Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) és Rosberg volt az első három sorrendje, Hamilton pedig már az ötödik pozícióban haladt.
A 33. körben Rosberg autóján kerekeket cseréltek, közben Vettel megpördült a célegyenesben, de nem törte össze az autóját, Hamilton viszont elment mellette, majd egy elképesztően agresszív és kockázatos előzést bemutatva Vergne-en is “áthámozta magát”, ezzel már második volt.
Fotó: Europress fotóügynökség
Féltávnál sorrendben Alonso, Hamilton és Ricciardo haladt dobogós helyen, majd előbb a vezető spanyol, aztán a második brit hajtott a boxba friss abroncsokért, így az élre ismét Ricciardo került.
Az ausztrál az 50. körben közel 15 másodperces előnnyel vezetett Alonso és Hamilton előtt, utóbbit Rosberg szorongatta. Tizenöt körrel a leintés előtt Ricciardo a boxba hajtott új gumikért, majd két körrel később Rosberg is.
A hajrá kezdetén Alonso, Hamilton, Ricciardo volt az élen száguldó hármas sorrendje, közöttük mindössze fél-fél másodperc volt a különbség. Az utolsó körökben nagy csata alakult ki a három pilóta között, ebből pedig az elképesztő manővereket bemutató, nagy kedvvel versenyző Ricciardo került ki győztesen. Az utolsó körben Hamiltonnak még Rosberggel is meg kellett harcolnia, de sikerült maga mögött tartania csapattársát.
A szezon három hét szünet után, augusztus 24-én Belgiumban folytatódik.