Az FIA biztonsági okok miatt döntött úgy, hogy változtat az orrkúpok magasságára vonatkozó szabályokon, a szakemberek azonban nem számítottak arra, hogy a mérnökök erre válaszul ilyen orrú autókkal állnak elő.
Az FIA szerint nem kétséges, hogy a furcsa orrú autók a betű szerinti szabályoknak megfelelnek, a csapatok azonban pont az új szabályok célját kerülték meg a porszívócsövekkel és hangyászorrokkal. Ezeket a megoldásokat látva az FIA nincs meggyőződve arról, hogy az idei autók biztonságosabbak a korábbiaknál, pedig ez lett volna a cél.
“Szabályalkotóként nem a mi dolgunk az orrok esztétikájával foglalkozni” – mondta Charlie Whiting versenyigazgató. “De aggaszt minket, hogy ezekkel a megoldásokkal nem feltétlenül érvényesül az új szabályok célja.” Whiting is megerősítette, hogy minden autó szabályos, és amíg az előírásoknak megfelelnek, az FIA-t nem izgatja a forma.
“Jóhiszeműen cselekedtünk, de nem vagyunk dizájnerek. Nekik pedig az a céljuk, hogy a lehető legtöbb levegőt préseljék az autó alá.”
Whitingnak nem tetszik az sem, hogy az új autók orra szinte kartonpapírszerűen gyűrődő anyagokból készült, a törésteszteken minden autó átment ugyan, de ezen a területen sem érvényesül az új szabályzat szelleme. 2015-re biztosan újabb változtatás jön, amely amellett, hogy valószínűleg rendberakja az autók orrát, szimmetriát is előír majd, betiltva ezzel a Lotus idei autóján látható felemás megoldást.
Az orrkúp minimális szélességét is meghatározzák majd, eltüntetve ezzel a hímtagszerű nyúlványokat az autók elejéről.