Minden bizonnyal sokaknál kiverik a biztosítékot az F1 2014-es szabályváltoztatásai. A számos módosítás közül például a a zárófutam futamgyőztesének járó dupla pont a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelből is nemtetszést váltott ki.
Ki gondolná azonban, hogy az autó és a versenyző együttes minimális tömege körül is problémák adódhatnak majd. Az új szabály 2014-re 690 kilóra emelte a határt, de a többi technikai változás miatt így is hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzők.
Ezért néhány csapat azt szerette volna elérni, hogy a súlyhatárt 700 kilóra emeljék, de ahogy a kötelező két kerékcseréhez, ehhez is a csapatok egyhangú támogatása kellett volna.
Amikor Daniel Ricciardo a Red Bullhoz igazolt még nem gondolta, hogy akár egy balerínának, folyamatosan fógyóznia kell majd
Fotó: AFP
Korábban a Mercedes ellenezte a szabályváltoztatást, végül azonban a Ferrari és a Lotus is ellene szavazott, így a 690 kilós előírás marad érvényben. “Igazságtalan lenne ilyen későn változtatni ezen a szabályon” – nyilatkozta Sergio Perez, aki hivatalosan még be sem jelentette, hol folytatja pályafutását (valószínűleg a Force Indiánál – a szerző). “Sok csapat dolgozott keményen azon, hogy a többieknél könnyebb autót építsen.”
A Red Bullhoz igazoló Daniel Ricciardóval már hetekkel ezelőtt közölte a csapat, hogy fogyókúráznia kell, de nincs más választása Adrian Sutilnak és Nico Hülkenbergnek sem, ők is “dobhatják a pacalt” az új előírások miatt.