A tegnapi hírek után ma hivatalossá vált, hogy a 2008 végén távozott Honda 2015-től újra részt vesz a Forma-1-ben.
A hírt a japán cég vezérigazgatója, Fukui Tekeo jelentette be ma délelőtt (Japánban délután) Tokióban, kiemelve, hogy külön öröm, hogy ezt idén, a Honda autóipari tevékenységének 50., jubileumi évében teheti meg. A cégvezér köszönetet mondott az FIA-elnök Jean Todtnak és Bernie Ecclestone-nak is, amiért segítették a visszatérés előkészítését.
„Az új, környezettudatosságot előtérbe helyező F1-es szabályok még tovább inspirálják majd a fejlesztéseinket, ez központi eleme az F1-es szerepvállalásunknak. Nagyon nagyra tartjuk az FIA-t, amiért bevezeti ezeket a kihívást jelentő, de egyben a környezetbarátabb technológiákat fontosnak tartó autógyártók számára nagyon is vonzó szabályokat, valamint a Formula One Groupot is, amiért óriási presztízsű csúcskategóriává fejlesztette a Forma-1-et.”
Újra jön a legendás McLaren-Honda
A leendő partnert sem titkolták, Fukui egyenesen a McLaren csapatfőnökének, Martin Whitmarshnak adta át a pulpitust.
„A nyolcvanas és kilencvenes években a McLaren–Honda 44 futamot nyert, nyolc világbajnoki címet szerzett. 1988-ban minden idők legeredményesebb Forma-1-es autóját, a verhetetlen MP4-4-est is együtt készítettük – Ayrton Senna és Alain Prost 16 versenyből 15-öt megnyert vele. A Honda turbómotoros tapasztalataival egyetlen jelenlegi F1-es gyártó sem versenyezhet” – mondta Whitmarsh.
Három Honda-generáció
Fotó: AFP
„A McLaren-Honda hamarosan újabb közös kalandba kezd, nagy örömmel üdvözlöm a Hondát újra a Forma-1-ben!” – tette hozzá.
Button is odavan
A 2003 és 2008 között a BAR-nál, majd a Honda gyári csapatánál versenyző, Japán-rajongó Jenson Button is nagy örömmel üdvözölte a bejelentést:
„Már korábban is hosszú és sikeres kapcsolatom volt a Hondával. 2003-ban vezettem először Honda-motoros Forma-1-es autót, 2006 és 2008 között pedig a gyári csapat versenyzője voltam, az első futamomat is Hondával nyertem a 2006-os Magyar Nagydíjon, szóval jól tudom, mennyire lelkesen viszonyulnak a motorsporthoz és különösen az F1-hez. Az új szabályok jelentette kihívás tökéletes alkalom a csúcskategóriába való visszatérésre a Honda számára!”
Viszlát, Mercedes!
A bejelentés egyben a McLaren és a Mercedes két évtizedes együttműködésének a végét is jelenti, az 1995-ben kezdődött, a 2000-es évek fordulóján egészen félgyári szintre fejlődött partnerség 21 szezon, számtalan közös győzelem után zárul le a következő szezon végén.
„Fontos leszögezni, hogy 2014 végéig teljes elkötelezettséggel viszonyulunk régi partnerünkhöz, a Mercedes-Benzhez, a legnagyobb tisztelettel tekintünk rájuk. A McLaren–Mercedes eddig 78 futamot és négy bajnoki címet nyert, célunk, hogy ugyanígy is zárjuk le a kapcsolatot, azaz további győzelmekkel” – magyarázta Whitmarsh.
Az F1-ben 2014-től használandó 1,6 literes turbós V6-os motorját a Honda Japánban, tocsigi üzemében gyártja majd, ahol már jó ideje folyik a fejlesztési munka.