Egyesek meglepődtek, mások nem Kimi Räikkönen ausztrál idény nyitó győzelmén. Végül is a tavalyi év vége, illetve az idei tesztek alapján arra lehetett számítani, hogy a Lotus egészen jól muzsikál majd. Egy kérdés azonban a hétvégi Maláj Nagydíj előtt valószínűleg valamennyi istállófőnöknek sűrű fejvakargatást okoz, mégpedig: Räikkönenék hogyan tudták két kiállással megoldani az Ausztrál Nagydíjat? Feltételezzük a fejlesztők most házi feladatot kaptak!
A Lotus ugyanis feltűnően kíméletesen bánt a gumikkal, mégis piszkosul gyorsan haladt. A Ferrarinál e téren a tanácstalanság az úr. Felipe Massa úgy fogalmazott: “számomra a két kiállás lehetetlen lett volna”, míg csapattársa, a 2. helyével rendkívül boldog Fernando Alonso is elismerte: “fogalmam sincs, hogyan csinálták.” A végül harmadik helyen záró Vettel is egyértelműen azért nem tudta tartani pool pozícióját és szorult hátrébb, mert még súlyosabb gumikopással küszködött.
Eric Boullier Lotus csapatfőnök azonban annak ellenére visszafogott maradt, hogy a Red Bull és a Ferrari is a verseny végén csak a hátukat nézte egy idő után. “A remek szezonkezdet után természetesen mindent meg fogunk tenni, hogy harcban lehessünk a vb-címért, de legfeljebb annyit állíthatunk, hogy a Lotus ismét a TOP csapatok közé tartozik. Ha minden évben olyan helyzetbe hozzuk magunkat, hogy képesek lehetünk futamgyőzelmekre, az megfelelő lendületet biztosít számunkra ahhoz, hogy egyszer talán újra megnyerjük a bajnokságot” – szerénykedett a csapatfőnök.