A magyar autós gyorsasági-ob Facebook oldala kiszámolta, hogy mennyibe is kerül az egyes kategóriákban versenyezni, ami a nevezési díjakat illeti.
A WTCC-ben egyéves nevezés 38400 euróba kerül, míg lehet egy-egy futamra is nevezni, ekkor 5300 eurót kell kifizetni a szervezőknek. Érdekesség, hogy a WTCC kihívójának szánt TCR International sorozatban valamivel drágábbak az árak, hiszen a licensz díj 50000 euró/autó, ezen felül pedig 40000 euró nevezési díjat is le kell tennie az asztalra a versenyző csapatának.
Az ETCC sorozat a tavalyi számok szerint nem tartozott az olcsó bajnokságok közé. A kategóriánkénti bontása a következőképpen alakult: 20000 euró a Super 2000 kategóriában (TC2-2013), 15500 euró a Super 2000 (TC2-2010), TCN kategóriák és egyéb kupák számára, míg 7750 euró a Super 1600 kategóriában. Aki csak egy-egy futamon szeretett volna rajthoz állni, annak pedig 5000, 4300, és 2150 eurót kóstált kategóriánként egy futam.
Fotó: Europress Fotóügynökség
Az ADAC GT Master kedvezményben részesítette azokat a versenyzőket, akik már tavaly is náluk álltak rajthoz, hiszen nekik 15000 euróba került az éves nevezés. Az újaknak 19000 eurót, míg a közvetlenül a szezon kezdete előtti jelentkezőknek 22000 eurós költséget számoltak fel. Itt is volt lehetőség arra, hogy csupán egy futamon induljon a versenyző, ekkor 2900 eurót kellett fizetnie.
A SEAT Leon Eurocup jóval kedvezőbb feltételeket kínált az anyagiak szempontjából, hiszen itt 14000 eurót kell fizetni a teljes évre, melyből ha ténylegesen rajthoz áll az autó, futamonként ezer eurót a SEAT visszaad. További előny még a futamonkénti és év végi jelentős pénzdíjazás is. Ebben a sorozatban is van lehetőség beugróként csak futamokra nevezni, ennek díja 3000 euró alkalmanként.
Az ESET V4 Cup-hoz tartozó TWC-Renault Clio Cup-ban versenyzik a legtöbb magyar versenyző és a nevezési díjak sem brutálisak. A szezon nevezési költsége a hét futamra 3500 euró. Itt is megengedett a futamonkénti szereplés, ebben az esetben 590 euró a költés, ha azonban nem fizetünk 10 nappal előre, akkor 690 eurót számolnak fel.
Az RCM kupában az éves nevezési díj 2400 euró, míg beugróként 800 euró/verseny.
A magyar Autós Gyorsasági Bajnokságban nincs mód éves nevezésre, itt a következőképpen alakulnak a nevezési díjak: 1600 ccm alatt, időben teljesítve a befizetést 200 eurót kell utalni, késedelmesen, de még a verseny előtt 225 eurót, közvetlenül az adminisztratív átvétel előtt pedig 250-et. Az 1600-2000 ccm-es kategóriában 225-250-275 összegekre módosulnak ezek a számok. A legtöbbet a 2000 ccm-esnél nagyobb motorral szerelt autók tulajdonosainak kell fizetni, nekik 250-275-300 eurós összegbe került egy futam.
A formula.hu hozzáteszi, hogy az F1-ben az előző szezonban szerzett minden pontja után 1000 eurót kell fizetnie a versenyzőnek, így például Lewis Hamiltonnak idén 394000 eurót kell majd a kasszába tennie.