Egy hete majdnem lebénult Budapest fele. A 4-6 villamos vonalán – szerencsére sűrűn, de – pótlóbuszok járnak az Oktogon és a Széll Kálmán tér között. A síneket felújítják, a Széll Kálmán térrel együtt. Buda északi részén még két hónapig horror lesz közlekedni. Májusra fejeződik be a budai fonódó villamoshálózat fejlesztése.
De mi az a budai fonódó villamos, és mi értelme van? Miért szenvednek a budapestiek hónapokat? Egyáltalán, megéri ennyi kínt elviselni a villamosok miatt? Most kiderül.
Eddig
Eddig a Duna budai oldalán nem lehetett végigmenni villamossal, átszállás nélkül. A Szent Gellért tér és Óbuda között, ha nehezen is, de a 86-os busz végigvitte az utasokat, de a Móricz Zsigmond körtér és Óbuda között már sokkal nehezebb volt közlekedni. Ezen szeretne segíteni a fonódó villamoshálózat. Buda északi és déli részét kötnék őssze villamossal.
Mostantól
Két fontos útvonal van.
A Bem rakparti ágon összekötik a 19-es és 41-es villamosok vonalát a 17-es villamossal. Az egyik most a Batthyány téren ér véget, a másik pedig a Margit hídnál kezdődik. Eddig a két megálló között HÉV-vel, vagy busszal lehetett közlekedni. Mostantól nem kell majd leszállni a villamosról. Sőt, a 17-es villamos pályáját is felújítják, így a Margit hídtól Óbuda felé is könnyebb lesz közlekedni. Ezen fognak végigmenni az új járatok.