Pokémon Go? Emlékszik még valaki? A nyáron indult mobilos játék az első hetekben hisztérikus jelenteket, baleseteket, botrányokat és rettenetes mennyiségű pénzt termelt.
Ennek a leghatékonyabb módszere, ha új Pokémonokat telepítenek a tojásokba. Így mostantól új szörnyek (pl. Pichu és Togepi) kelthetők ki, akiket egyébként a Pokémon Gold és Silver videójátékokból emeltek át a Góba. Sőt, hogy a karácsonyi időszak is érdekes legyen, egész világon befogható lesz Pikachu Mikulás sipkás verziója, de ez csak december 29-ig tehető meg.
Ez már a sokadik próbálkozás a Niantic részéről, hogy kicsit felkavarják az állóvizet a Pokémnon Go körül. Ilyen a december 12-én indult, az egyik amerikai mobilszolgáltatóval, a Sprinttel közös akció, amelyben a cég összes üzlete egyben PokeStop és Gym is lett egyben. Hurrá!
Az Egyesült Államok elég fontos terep lehet a fejlesztők számára, mert ugyanitt a Starbucks is beszállt a buliba. A kávézólánc 7800 darab üzlete szintén PokeStopként és Gymként is funkcionál, sőt, a kínálatban megjelent egy Pokémon Go Frappuccino is, amihez már tényleg nehéz mit hozzáfűzni.
Még korábban megjelent egy Ditto nevű Pokémon is a játékban, ami azonban nem a saját alakjában, hanem egyéb Pokémonnak álcázva található csak meg.
Volt honnan visszaesni
Ezzel is a minél több játékra igyekeznek rábírni bennünket, ami sikerül is, meg nem is. A játék felhasználói bázisa rohamosan csökkent az utóbbi hónapokban, de a többi játékhoz képest még mindig elég jól tartja magát.
Az Apptopia számításai szerint az aktív felhasználói bázis az augusztusi 50,2 millióról 32,4 millióra (szept. 10.) csökkent, az átlagos aktív, játékkal töltött idő pedig ezalatt 6,82-ről 5,41 percre esett. A Pokémon Go tehát jól van, hiszen annyira magasan kezdett, hogy onnan csak hosszú idő után fog jelentőset esni. Ha egyáltalán.