Pokémon Go? Emlékszik még valaki? A nyáron indult mobilos játék az első hetekben hisztérikus jelenteket, baleseteket, botrányokat és rettenetes mennyiségű pénzt termelt.
Ennek a leghatékonyabb módszere, ha új Pokémonokat telepítenek a tojásokba. Így mostantól új szörnyek (pl. Pichu és Togepi) kelthetők ki, akiket egyébként a Pokémon Gold és Silver videójátékokból emeltek át a Góba. Sőt, hogy a karácsonyi időszak is érdekes legyen, egész világon befogható lesz Pikachu Mikulás sipkás verziója, de ez csak december 29-ig tehető meg.
Ez már a sokadik próbálkozás a Niantic részéről, hogy kicsit felkavarják az állóvizet a Pokémnon Go körül. Ilyen a december 12-én indult, az egyik amerikai mobilszolgáltatóval, a Sprinttel közös akció, amelyben a cég összes üzlete egyben PokeStop és Gym is lett egyben. Hurrá!
Az Egyesült Államok elég fontos terep lehet a fejlesztők számára, mert ugyanitt a Starbucks is beszállt a buliba. A kávézólánc 7800 darab üzlete szintén PokeStopként és Gymként is funkcionál, sőt, a kínálatban megjelent egy Pokémon Go Frappuccino is, amihez már tényleg nehéz mit hozzáfűzni.
Még korábban megjelent egy Ditto nevű Pokémon is a játékban, ami azonban nem a saját alakjában, hanem egyéb Pokémonnak álcázva található csak meg.
Volt honnan visszaesni
Ezzel is a minél több játékra igyekeznek rábírni bennünket, ami sikerül is, meg nem is. A játék felhasználói bázisa rohamosan csökkent az utóbbi hónapokban, de a többi játékhoz képest még mindig elég jól tartja magát.
![Pokémon Go: karácsonyi Pikachu a játékban 1 pokemon_go_dau_apptopia](http://24.hu/app/uploads/2016/12/pokemon_go_dau_apptopia-1024x558.png)
Az Apptopia számításai szerint az aktív felhasználói bázis az augusztusi 50,2 millióról 32,4 millióra (szept. 10.) csökkent, az átlagos aktív, játékkal töltött idő pedig ezalatt 6,82-ről 5,41 percre esett. A Pokémon Go tehát jól van, hiszen annyira magasan kezdett, hogy onnan csak hosszú idő után fog jelentőset esni. Ha egyáltalán.