Százharminc éves története során talán a legnagyobb mértékben, tartalmában és formájában megújul a világ egyik leghíresebb médiamárkája, az immár 36 nyelven megjelenő National Geographic magazin, közölte a Magyarországon 15 éve megjelenő lap kiadója, a Central Médiacsoport.
A kiadó közölte, az indíttatás, a cél természetesen marad, ami mindig is volt. A lap legfőbb törekvése, hogy tanítson és gyönyörködtessen – és ami mindennél fontosabb: biztos alapokat adjon és irányt mutasson a jövő nemzedékeinek. Ám mindamellett, hogy híven őrzi hagyományait, a National Geographic magazin mindinkább középpontba helyezi a világ aktuális gondjait, a tudományos kutatás társadalmi fontosságát és felelősségét.
A megújult magazin kész vállalni a kockázatot – az emberiség legsúlyosabb, legmegosztóbb, legellentmondásosabb problémáit teszi boncasztralra. A gonoszság agyi háttere, droglegalizálás, migráció, transzneműség, rasszizmus, függőség, szexuális zaklatás – a folyóirat szakírók és fotósok legjobbjait mozgósítva, objektív módon, tudományos szigorral tárgyalja a háttérben húzódó tényeket, keresi a kibontakozás, a megoldás lehetőségeit. A magyar kiadás munkatársai hónapról hónapra megkeresik mindehhez a releváns kapcsolódási pontokat – a honi tudomány neves alakjainak megszólaltatásával, az aktuális hírek, eredmények bemutatásával, a fiatalabbaknak szánt Junior rovattal igyekeznek még izgalmasabbá tenni a lapot az olvasóközönség minden korosztálya számára
– mondta el ifj. Vitray Tamás, a megújuló kiadvány főszerkesztője.
(A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft. tulajdonosi átfedésben van a magazint kiadó Central Médiacsoporttal.)