Nyomtatott kiadással bővítette médiaportfólióját a Grabowski Digital. A kiadó tulajdonosa és ügyvezetője, Szakács László újságíró a 24.hu-nak mondta el először, hogy ezentúl negyedévente nyomtatásban is megjelenik a Márkamonitor.
A lap ma, illetve a következő napokban kerül először az olvasókhoz.
A Grabowski Digital 2013-ban indította el az azóta is minden év májusában megrendezett Márkaépítés konferenciákat, majd ezek támogatására a www.markamonitor.hu weboldalt. A nyomtatott lap is a márkaépítőket segíti tanácsokkal és piaci információkkal.
A szakembereknek egyre kevesebb idejük van az olvasásra, az önképzésre. A nyomtatott magazinok létjogosultságát éppen az adja, hogy míg az internet folyamatosan óriási tömegű információt juttat el a médiafogyasztókhoz, a print – terjedelmi okokból – erősen szelektív, a szerkesztők szűrőjén csak a legfontosabb anyagok jutnak át. A nyomtatott Márkamonitor tematikája, megközelítése, olvasói célcsoportja semmiben sem különbözik a www.markamonitor.hu oldalétól, viszont a márkaépítéssel kapcsolatos anyagok közül csak a legfontosabbakat adja át az olvasóknak.
– mondta az új, nyomtatott platformról Szakács László.
A Márkamonitor online kiadása Szakács tájékoztatása alapján jelenleg havonta 50-60 ezer egyedi látogatót ér el.
A példányszám háromnegyede a megbízói oldalon dolgozó marketinges döntéshozókhoz (marketinges, trade marketinges, kommunikációs, pr-es közép- és felsővezetőkhöz) jut el, a további példányokat kutatók, tanácsadók, hatóságok, oktatók, könyvtárak és véleményvezérek kapják.
Szakács László korábban a Médiapiac nyomtatott szakújságnak és a mediapiac.com internetes hírportálnak is főszerkesztője, valamint a Grabowski Digitálon keresztül tulajdonosa volt, de ezeket a termékeket tavaly januárban eladta a sajtófigyelés szolgáltatással foglalkozó Observer Budapest Médiafigyelő Kft.-nek, majd tavaly augusztusban távozott a lap éléről. Ekkor vette át a Médiapiac főszerkesztői feladatait a nem sokkal korábban a Magyar Nemzettől távozó M. László Ferenc újságíró. A markamonitor.hu oldalt Szakács azonban nem adta el, ezt az online márkát terjesztette ki most nyomtatott verzióba.